L
lilla_busan
Fördelar och nackdelar. Vilken skulle ni välja?
Och vad är egentligen skillnaden på Startrailers xr3000 och Ringo Star?
Och vad är egentligen skillnaden på Startrailers xr3000 och Ringo Star?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
lill_flesky skrev:(vilket jag har svårt att förstå då det är mkt dyrare att tillverka ett plyfasläp än ett glasfibersläp... modegrej antagligen)
lill_flesky skrev:Glasfibersläpen är lättare att tillverka, i princip så hälls ju bara glasfibern i en form så är det klart sen, precis som på båtar. Plyfasläpstillverkningen är dyrare.
Du har missuppfattat mig! Jag menar inte att det är dåligt med glasfibersläp, tvärsom så tycker jag att glasfiber är bättre än plyfa(även om jag föredrar alu). Jag menade snarare att det går att sätta ett högre pris på ett glasfibersläp gentemot ett plyfasläp därför att det har blivit en större efterfrågan av just glasfibersläp.
Vad skulle du vilja kalla konstruktionen då?lill_flesky skrev:Att kalla glasfibersläpens kontruktion sandwichkonstruktion tycker jag inte överensstämmer med verkligheten.
Förstår faktsikt inte riktigt varför man vill stoppa in plyfa i glasfiber annat för att få styvheten hos plyfa. Tänk om det skulle komma in fukt till plyfan![]()
lill_flesky skrev:Vad jag skulle vilja kalla det vet jag faktiskt inte, men äkta sandwichkonstruktion är ju baserat enbart på aluminium. Dvs först en aluminiumskiva, sedan ett lager med tunt "bikupe"-alu och sedan ytterliggare en alu-skiva. Det är en sandwichkonstuktion i mina ögon.
Till viss del så skulle man vell kunna säga att glasfibersläpen bygger på sandwichkonstruktion men det är inte att jämföra med äkta vara sas.
Som sagt så har jag inget emot glasfibersläp, och skulle jag välja mellan plyfa och glasfiber så skulle valet självklart falla på glasfiber
men detta ang. fukt. Visserligen så är risken att det blir fukt mellan plyfat och lgasfibret extremt liten MEN skulle det hända så skulle hela plyfalagret säga tacl och adjö för sig, misstänker jag.
Föresten, du som verkar ha koll på släpen. Paragn, vad är det för märke? Aldrig hört talas om det tror jag.