• Avel
  • Trådstartare Trådstartare HORSEBABE
  • Startdatum Startdatum
H

HORSEBABE

Ska betäcka mitt 3-åriga sto med honom.
Vad tycker ni om han? Vet ni någon bra sida om honom? Sett/har avkommor? Stoet är efter Last Liberty, Cavalotti, Utrillo. Blev klass 2 på treårs testet.

Han finns med på www.hastak.com mycket läcker hingst e. Darco Jag tror väl att de är första året han ska betäcka men jag är inte helt säker! Du har iallafall telefonnummer där du kan ringa och fråga hingsthållaren.

Jag tyckte om honom. Såg honom på Flyinge, hoppade väldigt mjukt och smidigt, men är grov i typen, lite gammaldags i modellen, vlken han också fick i omdöme. Bör kanske användas till ädla ston. :)

Åh en Daroc son!! :love:

Har ju en förkärlek för Parco, men denna hingsten verkar också trevlig.
Detta kräver lite grävande för min del. ;)

Är Hästak vi använder som seminstation.
Men är ju lite dumt att bara lyssna på hingsägare/övriga som har med betäckningen att göra eftersom de så klart vill att vi ska välja deras hingst och då får man ju inte höra de lite sämre sakerna om honom.

Någon som vet hur han är i temperamentet?

Mitt sto är väldigt smäckert och modernt byggd.
Är nästan svart med, så skulle ju vara kul om fölet blir svart med :)

Såg honom också på Flyinge gillade honom skarpt, stutsboll som såg ut att trivas med livet, lite ponny look,jätte söt. Jag rekomenderade honom till en kompis lilla Artist sto, hoppas att hon väljer honom. :bump: :bump:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
677
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 861
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar