Ullared under semestern?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare MiniLi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 028

MiniLi

Trådstartare
Jag har googlat febrilt för att försöka ta reda på när det är bäst att åka till Ullared nu under semesterna, men hittar inte så mkt aktuellt mer än att juli är högsäsong..

Någon med koll?
Viss vecka som är bättre eller sämre?
Veckodag?
Klockslag?

Vill gärna undvika köer och vill kunna röra mg innebi varuhuset utan att behöva trängas.
Har för flera år sedan varit där en sommardag när det typ var tomt, skulle gärna upprepa :angel:

Jag skulle inte säga att nån veckodag är bättre än nån annan, möjligen att söndag mormar ibland är lugnare och även att komma lite senare på eftermiddagen. Sämst brukar det ju vara de allra regnigaste dagarna (efter soldagar) och vid lön/barnbidrag. Undviker faktiskt Gekås på sommaren eftersom det tar mer än det ger.

Åk tidigt, så du är där innan de öppnar, eller sent. De flesta dyker upp vid 11-tiden. Bör undvikas.
Åk inte på helg eller lov, den blir ju lite svår nu på sommarlovet.
Bästa tiderna på året: januari-februari.
De har, enligt hemsidan, färre kunder i slutet av veckan. Sååå fredag, tidigt som f*n, blir mitt förslag.

Åk tidigt, så du är där innan de öppnar, eller sent. De flesta dyker upp vid 11-tiden. Bör undvikas.
Åk inte på helg eller lov, den blir ju lite svår nu på sommarlovet.
Bästa tiderna på året: januari-februari.
Jag har åkt under lågsäsong i februari en gång. Problemet var bara att det samma dag kom 100 bussar så det var så sjukt mkt folk!
Aldrig lyckas man.. :arghh:

Mitt i veckan så att man kommer dit på eftermiddagen kanske?

Har tänkt att slå ihop m ngn resa så då kan vi anpassa vilken tid vi kommer dit..

Har varit på Ullared en gång, då åkte vi en vardag i februari, två dagar innan löning och vi var i stort sett ensamma i butiken. Så strax innan löning är mitt tips. Blev dock besviken då jag förväntat mig mycket lägre priser, det mesta är ju billigare på vanliga Ö&B, Rusta, Jula etc.

Jag bor i närheten av Gekås sedan 15+ år och är där åtminstone nån gång i månaden. Generellt är vardagar bättre än helger, även under semestern, men störst påverkan har vädret. En stekhet solig dag väljer många stranden, men när det mulnar eller regnar så... :crazy: Lönehelger är oftast dödsdömt oavsett årstid.
Själv väljer jag regelmässigt vardagkvällar 1-2 timmar innan stängning, tar det på hemväg från jobbet, då hinner jag in och ut innan stängningsköerna i kassan. Rekordet är typ 14 minuter från ingång till utgång, för att köpa ett regntäcke. :D

Jag har googlat febrilt för att försöka ta reda på när det är bäst att åka till Ullared nu under semesterna, men hittar inte så mkt aktuellt mer än att juli är högsäsong..

Någon med koll?
Viss vecka som är bättre eller sämre?
Veckodag?
Klockslag?

Vill gärna undvika köer och vill kunna röra mg innebi varuhuset utan att behöva trängas.
Har för flera år sedan varit där en sommardag när det typ var tomt, skulle gärna upprepa :angel:
Vi har under under några års tid åkt dit sista helgen i augusti/första helgen i september och då har det varit helt ok med folk. Det har såklart inte varit helt folktomt men vi har kunnat kolla och plocka varor i vår takt utan att behöva trängas nämnvärt. En vardag innan löning skulle jag tipsa om, men inte under högsäsong.

Vardag eftermiddag. Nu är jag ju inte där i 8 timmar så för mig duger det fint att strosa omkring en stund på eftermiddag/kvällen.

Brukar åka på semestern, är där vid åtta nio kanske. Man märket efter nån några timmar att det fyller på i butiken.

Februari var vi typ ensamna. Väldigt behagligt 😁

Nu vet jag inte vart du bor.. Men jag har som regel att inte åka dit ifrån mitten på juni och iaf tills sena augusti.. Är i mina ögon värt att ta ledigt en dag under annan del av året istället för att slåss med alla dessa människor.

Som tidigare nämnts, åk gärna på
Eftermiddag/kväll om du inte bor för långt bort.
Jag har aldrig problem med varken köer eller mycket folk när jag åker eftersom jag undviker sommartid, lönehelg, helger osv :)

Ett riktigt bra tips brukar vara Lucia, aldrig slagit fel. Riktigt folktomt!

Nu vet jag inte vart du bor.. Men jag har som regel att inte åka dit ifrån mitten på juni och iaf tills sena augusti.. Är i mina ögon värt att ta ledigt en dag under annan del av året istället för att slåss med alla dessa människor.

Som tidigare nämnts, åk gärna på
Eftermiddag/kväll om du inte bor för långt bort.
Jag har aldrig problem med varken köer eller mycket folk när jag åker eftersom jag undviker sommartid, lönehelg, helger osv :)

Ett riktigt bra tips brukar vara Lucia, aldrig slagit fel. Riktigt folktomt!
Jag bor över 3 timmar bort men har isf tänkt att ta några dagar på västkusten och åka till ullared sista dagen innan vi ska hem :)

Överväger att komma dit framåt eftermiddagen isf :)

Jag har varit i Ullared ett antal gånger, olika punkter på året men ändå lyckats pricka in när det är knökfullt. Enda gången det varit typ tomt var en gång på sommaren..

Vi lyckades boka in vårt besök under högsäsong förra året, men det gick rätt bra! Vi tog en vardag för vi läste att det brukar vara mindre folk då ändå och visst märktes det att det var mer än tidigare gånger då vi varit där i typ september men det gick ändå bra! :) Jag är en sån som får spunk av för mycket folk så det var skönt att det inte blev så hemskt som jag trodde även om det helt klart av mycket folk.

Fredagseftermiddagar efter 16 snåret om det är fint väder...Var förra helgen och trots dansbandsfestival så var det hyfsat med folk när de öppnade på lördagsmorgonen...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har efter mycket funderande och övervägande kommit fram till att det är en hund som saknas i våran familj;). Nu står vi här med... 2
Svar
26
· Visningar
5 075
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Jag vet inte riktigt varför jag väljer att posta ett inlägg här, men hoppas kanske kunna få råd som kan hjälpa mig i min nuvarande...
Svar
9
· Visningar
1 762
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har... 2
Svar
31
· Visningar
5 449
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka