UL efter 100 dygn

anhe

Trådstartare
Mitt sto är konstaterat dräktig UA på dygn 16 och 40, och veterinären pratade då om nästa UL efter 100 dygn. Jag brukar normalt sett inte göra mer än de första två UL om inget ser konstigt ut, men nu var det några år sedan jag hade fölsto så, allt kan ju ändras... Hur gör ni andra, och vad är vitsen, hjärtljud har vi sett, men det är klart, andra fel kanske man kan scanna? Det kommer innebära en transport för mitt hispiga sto, vilket iofs inte oroar mig speciellt, men jag är ändå kluven i hur nödvändigt det är att göra det ULet.

Sv: UL efter 100 dygn

Det finns väl ingen anledning direkt?
Möjligen om betalning ska ske på 90 dygn, eller om man ska slakta om hon är tom.

Nej, ingen betalning och ingen slakt på gång, så jag kände också spontant att varför göra den resan på 20 mil?

Jag har aldrig hört om det, bara 90 om man ska betala då.

Själv väntar jag nu tills det är dags för första virusabortsprutan då veterinären rektalundersöker mitt sto.

Ja, jag skulle väl kunna kombinera de två iofs, då UL ändå är gratis för mig. Bara för att liksom. Vet pratade alltså om att göra UL någon gång efter 100 dygn passerat, så det kanske skulle fungera.

Liknande trådar

Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 291
Senast: ginnies
·
Avel Har ett dräktigt sto med ca 100 dagar kvar till fölning. Hennes andra dräktighet, men inget levande föl. Den första (2012) slutade med...
2
Svar
21
· Visningar
4 910
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 999
Avel Jag har betäckt mitt sto i år och hon har äntligen blivit dräktig nu. Det är första gången för oss båda (och mamma med), så jag har en...
Svar
13
· Visningar
1 239
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka