Jag älskar min Uhip Ice kappa! Det här är tredje vintern jag använder den och själva tyget har inte fått några skråmor eller hål! Den var jättevarm i början, men nu då vi tvättat den några gånger per år har den i år inte varit riktigt lika varm längre. Dock står det på hemsidan att den med andra lager under endast ska värma till -5° vilket är jättelite för mig där det blir -25° de kallaste vinterdagarna, och jag använder den då också, med varma lager under och då är den kanske aningen kall men håller man igång funkar det bra. Vattentät, andas rätt ok, älskar att man kan vika ner över händerna och benremmarna man fäster vid ridning. Huvan är fantastisk då den passar perfekt att dra över hjälmen om det är mindre trevligt väder. Dragkedjan har börjat krångla lite nu senaste månaderna men den är inte trasig än, måste bara vara noga med hur jag sätter ihop den…
Den har fantastisk passform och lätt att röra sig i, väger inte mycket och inte klumpig. Bra storlekar, min är i 44 vilket jag sällan kan använda på andra jackor trots att det är min vanliga storlek. Ett - vore kanske att det är tryckknappar i slitsen på baksidan, som iof är smidiga när man ska öppna dem, men jag har dem öppna nästan hela tiden eftersom de på mitten öppnas då jag sätter mig ner, hade kanske hellre haft dragkedja där. En annan grej är att ena knappen som håller upp mudden man kan vika ner lossnade i andra tvätten. Den rycktes ur tyget så det är ett litet hål där knappen varit fastsatt (hål man måste ha för att kunna sätta in en knapp). Jag vill dock skylla det på min mamma som tvättade den för att hon inte öppnade knappen innan tvätt, tvättmaskinen är ju inte direkt skonsam med såna grejer. Det skulle säkert gå att fixa om man är lite duktig men då det inte är nåt som stör alldeles för mycket har jag låtit det vara.