Uddevalla kämpar med verksamheten efter ridhusraset

Sv: Uddevalla kämpar med verksamheten efter ridhusraset

(Ridsport)
Den2 februari rasade ridhustaket hos Uddevalla Ridklubb in, mitt under en lektion. Nu utreder polisen och arbetsmiljöverket olyckan, och verksamheten står stilla.

Nämen hjälp! Att de inte ens kan använda sin paddock stackarna. Utredningen tar tid och under tiden får man inget riva...suck. Jag önskar så det var något jag kunde göra.

Sv: Uddevalla kämpar med verksamheten efter ridhusraset

Beundrar Uddevalla ridklubbs uthållighet och driv.

För dem som inte vet så brann klubbens stall ner med hästar och allt på 80-talet. Hejja kent och Birgitta. Vilka kämpar ni är. Jag hoppas ni snart får ett nytt större och finare ridhus än det ni hade.

Kramar fr fd elev.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsporten har blivit allt mer populär i Södertälje. Därför har ridklubbarna gått ihop för att föra en dialog med kommunen om ett stöd...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag är så så trött. Varje dag med min 8 åring är en kamp och har varit för jämnan känns det som. Varje samtal består till 90% av att få...
Svar
18
· Visningar
3 731
Senast: Diana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Sista dagen på ridskolans termin stod jag uppbokad på två lektioner – dels min ordinarie, och dels den sista lektionen för dagen som...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det rasade ridhustaket hos Värmdö Ridklubb blir polisärende. Brottsmisstanken är framkallande av fara för annan och det där polisen...
Svar
0
· Visningar
806
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama