Udda färg!!

sara_18

Trådstartare
Hejsan alla!
Jag satt just att kolla i en tråd om skimmelhingstar. Så va det en liten diskution om min travar valack, men fick inge direkt svar.
Min valack är stickelhårig, men verkar inte ha någon i släkten som verkar ge udda färger heller. Nån som har koll? Han heter Look Ahead och E. Coleman Lobell U. Dream W.W
Liten bild på hur han ser ut syns inte mkt men finns där
24047388.jpg

Nån fler som har en travare med konstig tecken färg men som inte har anlagen för det?:laugh:
 
Sv: Udda färg!!

har för mig att morfar William Vee kan ha varit lite stickelhårig, han är iallfall ljusbrun med stor stjärn...
 
Sv: Udda färg!!

Vår valack (Numera änglahäst) var normalt brun men sommartid vart han full av vita stickelhår - Därav trodde många att han var en Tap In 'are - Var efter Super Tilly. Inga bilder på detta, tyvärr.

//Linda
 
Sv: Udda färg!!

Hi Tyson som jag hade ett tag, var stickehårig! e: Rebur u: Regal Realm, Lindy's Crown längre bak.
 
Sv: Udda färg!!

Happy Angelina som blev till av att märren hoppade in till hingsten -via stenmur. Är brun, men under våren ser hon ut som Tap In. Sen när hon fällt klart så är hon brun igen. Om det inte ändrats de senaste åren.
Hingsten som är pappa till Angelina är mörk fux med något ljus man och svans och i det finns insprängda vita hår.. Mycket vita tecken samt fåtal stickelhår på kroppen.

Vår märr Paradise sund har stickelhår över hela kroppen och är väl inget direkt som skvallrar om det i stammen: Sugarcane Hanover - Speedy somolli.


Gira
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Gnägg Ja nu vill jag se bilder på travare med ovanliga färger eller spännande tecken! Skriv gärna ut stammen oxå! Bella e. Spotlite Lobell...
2
Svar
26
· Visningar
9 993
Senast: Karma
·
Hästvård Jag får gråa hår av valacken. Han har ju lyckats med diverse 'tok' sen i höstas, både allvarlig senskada, och så toppade han med att i...
Svar
14
· Visningar
4 769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp