eyz
Trådstartare
Vi håller på att flytta. Nästa vecka ska vi lämna över nycklarna till nya ägnarna av huset och kommer dagen innan/samma dag ställa in soffan i ett hästsläp för att frakta den till nya bostadsorten. Problemet är bara att jag får nyckeln till nya lägenheten dagen efter och möjlighet att stuva in soffan i lägenheten finns nog först ytterligare en dag senare eller två. Soffan (en modern vanlig tygsoffa) skulle alltså behöva stå i hästsläpet (risk för hästbajs- och plastlukt är jag rädd?) eller på logen dessa 4-5 dagar.
Logen är av den gamla modellen med närmare centimeterbreda springor mellan planken så det är med andra ord rätt fuktigt där just nu. Å andra sidan möglar ju inte höet? Vilket av de två alternativen är att föredra? Det är ju för all del inte torr luft i ett släp... Jag har försökt hitta vettiga inomhuslösningar men det är tyvärr tvärfullt överallt (hos föräldrarna där resten av hushållet står i dagsläget).
Logen är av den gamla modellen med närmare centimeterbreda springor mellan planken så det är med andra ord rätt fuktigt där just nu. Å andra sidan möglar ju inte höet? Vilket av de två alternativen är att föredra? Det är ju för all del inte torr luft i ett släp... Jag har försökt hitta vettiga inomhuslösningar men det är tyvärr tvärfullt överallt (hos föräldrarna där resten av hushållet står i dagsläget).