Tygsoffa+fuktig miljö

eyz

Trådstartare
Vi håller på att flytta. Nästa vecka ska vi lämna över nycklarna till nya ägnarna av huset och kommer dagen innan/samma dag ställa in soffan i ett hästsläp för att frakta den till nya bostadsorten. Problemet är bara att jag får nyckeln till nya lägenheten dagen efter och möjlighet att stuva in soffan i lägenheten finns nog först ytterligare en dag senare eller två. Soffan (en modern vanlig tygsoffa) skulle alltså behöva stå i hästsläpet (risk för hästbajs- och plastlukt är jag rädd?) eller på logen dessa 4-5 dagar.

Logen är av den gamla modellen med närmare centimeterbreda springor mellan planken så det är med andra ord rätt fuktigt där just nu. Å andra sidan möglar ju inte höet? :confused: Vilket av de två alternativen är att föredra? Det är ju för all del inte torr luft i ett släp... Jag har försökt hitta vettiga inomhuslösningar men det är tyvärr tvärfullt överallt (hos föräldrarna där resten av hushållet står i dagsläget).

Sv: Tygsoffa+fuktig miljö

Jag skulle inte oroa mig det minsta :)

Jag förvarar en hel del möbler på en loge som har både tyg och stoppning och det går bara bra.
Dock skulle jag nog välja logen före transporten för då är ju risken onödigt stor att doften sätter sig i tyget en stund framöver.

:o Inte alls? Jag som varit superorolig för de mindre känsliga grejerna som redan står där. Då kanske vi rent av skulle köra upp soffan redan till helgen så blir det inte så stressigt.

Hoppas katterna skött sina jobb och jagat iväg eventuella möss och råttor bara. :angel:

logen.
soffan lär vara lite fuktig, men inte på något sätt förstörd. :D

Släng några gamla filtar över soffan så tar dom åt sig fukten från luften. :idea:

Släng några gamla filtar över soffan så tar dom åt sig fukten från luften. :idea:

Det var smart! Nu blir det ingetav den idén heller eftersom det är för fullt på logen, men jag ska (försöka) komma ihåg det till nästa gång liknande problem dyker upp...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka