Tygellängder i cm?

pinky

Trådstartare
Hur långa brukar tyglar vara i de olika storlekarna?

Har precis pratat med en tjej på Börjes kundtjänst, och hon mätte upp kandartyglarna till 260-265 cm i stl cob.

Är kandartyglarna i stl full eller cob då? :confused:

Håller på att beställa nu, så om nån kunde svara här vore jag mycket tacksam, annars får jag mäta i morgon kväll... :)

Sv: Tygellängder i cm?

Det man kan säga generellt är att om man har en häst med litet mindre huvud som kräver cob (själv har jag en ridtravare på 155cm som har cobstrl.) så är oftast tyglarna alldeles för korta!!!

Men du får mäta och kolla!

Jo, det är ju det som är problemet...

Visst, hon har kort hals, men jag tvivlar på att den är "cob-kort"...
Jag använder aldrig tyglarna som eventuellt följer med när jag köper träns, jag vill ha lädertyglar! Därför har jag aldrig använt tyglar i stl cob på henne.

Jag som alltid tycker att tyglarna är för långa... Mina favorittyglar är storlek ponny. Min travare är 163 cm hög men har något kort hals. Men det blir ju alltid så mycket över som hänger när man har kortat tyglarna att det är störade...

Har mätt mina Full-tyglar, och de är ca 280 cm...

Jag beställer cob iaf, så får vi se om det funkar!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 407
Senast: cassiopeja
·
Western Hej hej. Vi har precis lagt handpenning på ett underbart litet varmblodsstosom mannen min ska luffa runt i skogen med. Han är...
Svar
2
· Visningar
1 269
Senast: 4BarsRR
·
Katthälsa Hej allihopa, Min katt fick ett ganska stort sår i nacken, ca 3 cm långt, 1,5 cm brett för ungefär en vecka sen, jag tvättade rent...
Svar
2
· Visningar
1 474
Senast: TinyWiny
·
Utrustning är de nån som har mätt de vita LÅNGA järnet som är till T6an?? den är ju XV och har alltid fått höra att den är ca 110 grader. den har...
Svar
2
· Visningar
1 698
Senast: Salasolen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V