Tvinga Förkylning att bestämma sig

escodobe

Trådstartare
Jag har gått omkring halvförkyld i sådär två-tre veckor. Känslan är "Shit, nu blir jag snart sjuk". Lite, lite snuvig och svullen i öronen, jag blir andfådd och orkeslös återkommande huvudvärk nästan varje dag och så har mitt knä svullnat upp till och från.

Jag har tagit det lugnt och vilat när jag inte jobbar, jag har börjat äta järntabletter igen, massa citrusfrukter, kyrgisk huskurssprit och inget verkar hjälpa.

Det nästan så jag hoppas jag blir sjuk på riktigt istället för det här utråkiga förloppet.

Några huskurer?

I min ungdom cirkulerade någon sorts turkisk medicin. Vid förkylningssymtom tog man ett piller eller två, och sen var man däckad i HELVETESFÖRKYLNING sådär ett dygn eller två. Sen var det klart.

Jag har gått omkring halvförkyld i sådär två-tre veckor. Känslan är "Shit, nu blir jag snart sjuk". Lite, lite snuvig och svullen i öronen, jag blir andfådd och orkeslös återkommande huvudvärk nästan varje dag och så har mitt knä svullnat upp till och från.

Jag har tagit det lugnt och vilat när jag inte jobbar, jag har börjat äta järntabletter igen, massa citrusfrukter, kyrgisk huskurssprit och inget verkar hjälpa.

Det nästan så jag hoppas jag blir sjuk på riktigt istället för det här utråkiga förloppet.

Några huskurer?
Kang jang brukar vara bra innan förkylningen brutit ut.
Jag hade en förkylning som var på g för ett tag sedan men då tog jag bara zyx halstabletter, näsdroppar och drack mycket te :). Förkylningen försvann efter 3 dagar.

Jag får väl slänga in mitt gamla husmorstips, vitlöksvattnet. ;) Pressa några klyftor vitlök i t.ex. ett 5 dl-mått, häll på ca 2 dl hett vatten, låt dra under lock i 10 min, sila av och drick. Dunderkur som tar kål på mycket.

Några huskurer?
Ingefära brukar jag köra på. Sinoforte från apoteket hjälper till att rensa också!

Annars käkar jag dvitamin till vardags som faktiskt håller förkylningar mer borta än innan.

Massage eller ett tufft träningspass. Båda två får det antingen att bryta ut ordentligt eller så försvinner det, så är det för mig iaf.

Jag har hört en del gott om Mivitotal (plus?). Jag tar det aldrig vanligtvis men provade ganska höga doser en gång när jag kände mig som du, och jag blev faktiskt väldigt snabbt bra.

Med den lilla brasklappen att jag väldigt sällan blir sjuk (ens med få symptom) över huvud taget.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka