tvillinghästar

Messy

Trådstartare
Vem på buke var det som hade/har hästar som är tvillingar?

Vill minnas att hon köpte en från typ tyskland å sen köpte hon även den andra... fälttävlan?

#funderarenlördagkväll
 
åhhh tack för svar!
Hur mår de å hur går det? Visst bröt den lilla ett ben men blev frisk?
 
åhhh tack för svar!
Hur mår de å hur går det? Visst bröt den lilla ett ben men blev frisk?

Det har tyvärr inte gått så bra, den store blev opererad i ett bakben men kirurgen klantade sig när den drog ut instrumenten och skadade ett ligament.

Han repade sig aldrig utan fick gå i pension 8 år gammal :( på det nya stället fick han akut fång vilket de inte klarade att rädda honom ifrån så han blev bara 9år. En fantastisk häst, den absolut finaste hopphäst jag suttit på.

Den lille tysken som bröt benet kom tillbaka och gick en hel del fälttävlan med mig dock så fick jag barn och i samma veva så sålde jag honom och ärligt så vet jag inte var han finns idag :(

Båda hästarna var mig värmt om hjärtat och jag saknar dem både extremt mycket, ångrar att jag sålde men ibland så står man inför olika val i livet.

stall.jpg
 
vad tråkigt att höra :cry: vissa bukehästar/historier bara minns man! Hoppas lilltysken har det bra hos någon matte i världen :love:
tycker ändå det var coolt att de fick bo ihop som vuxna :D
 
vad tråkigt att höra :cry: vissa bukehästar/historier bara minns man! Hoppas lilltysken har det bra hos någon matte i världen :love:
tycker ändå det var coolt att de fick bo ihop som vuxna :D

Ja verkligen. Har en uppsättning fantastiska bilder på när de träffades efter ett år för första gången sedan de skildes.

Fantastiska hästar som kommer finnas i mitt hjärta för evigt. Längtar tillbaka till tiden jag hade med dem
 

Liknande trådar

Gnägg Någon som minns denna ridskola på 90-talet? Kvinnan som ägde den hette Inger och jag minns att hon flyttade senare. Red där på 90-talet...
Svar
4
· Visningar
630
Senast: Ekeberg94
·
  • Artikel
Hästnyheter För ungefär ett år sedan berättade mästerskapsryttaren i fälttävlan, Ludwig Svennerstål, att han lade tävlingskarriären på hyllan. Nu...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
1 316
Senast: Grazing
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 010
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Avels fråga
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp