Tvillingarna är födda

Welsh

Trådstartare
För er som har undrat sedan Grevagården! Nu har Ölandstvillingarna kommit. I natt runt 01 tiden ringde min mobil och beskedet att ett stoföl och ett hingstföl var födda kom. Det hade varit lite trassel då hingstfölet som kom först hade kommit med huvud och ett framben så de fick knuffa in fölet igen och få fatt i andra benet med. Allt gick bra och på morgonen fick jag besked att båda fölen stått på benen och diat. Fölen var relativt stora . Hingsten fux och stoet brunt.
e Bostorp Besk RW 115 och u Bostorp Tilly. Jag har bett att få bilder men det dröjer nog ett tag då de inte har digitalkamera. AM hälsar och tackar för hållna tummar!
För er som inte vet så är det welshar!
Min pojke har blivit pappa :love:

Sv: Tvillingarna är födda

Grattis, så skönt att höra att allt gick bra, fantastiskt att man kan puffa in ett föl när det finns en unge till bakom, det kan vara svårt nog utan en syster bakom.

Oh vad skönt hoppas att allt går bra i fortsättningen med dem, hälsa från mig!

:banana: :banana: :banana:
Vad skönt att allt gick bra ändå efter den där lilla Hjärtat-i-halsgropen-upplevelsen på Grevagården...
Klappa Besken en gång ifrån mig!

Det upptäcktes på 30e dygnet, då var det försent att klämma ena fostret. Ägaren valde att spara båda då stoet var ett gammalt vant fölsto. De har haft tät veterinärkontakt under hela tiden.

Underbar historia :banana: Och den är sann!!! :banana:
Kan man verkligen inte "nypa" det ena fostret i v30??? :confused:
Jag har ju för mig att det skulle gå, däremot finns ju alltid risken att det andra följer med av bara farten. :confused:

Det beror ju på hur nära varann blåsorna sitter.
Min första häst (hannoveranare-fullblod, betäckt med Nactus) blev med tvillingar, men eftersom de låg i varsitt livmoderhorn var det enkelt för veterinären att nypa bort den ena.

Liknande trådar

A
  • Låst
Avel Eftersom föltiderna nu har börjat på riktigt så vore det ju trevligt om den gamla tråden får sig en nystart! Februari: 4:e Ox...
Svar
16
· Visningar
3 725
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka