Tvätta gosedjur

emlem

Trådstartare
Jahap, nästa I-landsproblem, har plockat upp massa gosedjur som legat i källaren alldeles för länge, i morgon ska de tvättas, tippar på 40 c (jag har nojja på lappar och klippte bort alla tvättråd som liten:meh:) så funderingen är, vad är bäst för att undvika mögel? snurra runt i torktumlaren, stekas i torkskåpet eller hänga sig på sträcket

Bukes tvättproffs :banana:
 
Jahap, nästa I-landsproblem, har plockat upp massa gosedjur som legat i källaren alldeles för länge, i morgon ska de tvättas, tippar på 40 c (jag har nojja på lappar och klippte bort alla tvättråd som liten:meh:) så funderingen är, vad är bäst för att undvika mögel? snurra runt i torktumlaren, stekas i torkskåpet eller hänga sig på sträcket

Bukes tvättproffs :banana:
När jag tvättade upp en del av ungarnas gamla gosedjur för att ge till systerdottern så körde jag allt på 40 grader, lät dem gå en stund i torktumlaren, mest för att bli av med hundhår så det finns mängder av här :angel: och sen hängde/ställde dem på tork. De verkar ha klarat sig bra och systerdottern leker för fullt med dem! :D
 
Jahap, nästa I-landsproblem, har plockat upp massa gosedjur som legat i källaren alldeles för länge, i morgon ska de tvättas, tippar på 40 c (jag har nojja på lappar och klippte bort alla tvättråd som liten:meh:) så funderingen är, vad är bäst för att undvika mögel? snurra runt i torktumlaren, stekas i torkskåpet eller hänga sig på sträcket

Bukes tvättproffs :banana:

Sonens favorittiger får regelbundet en tvätt i 40grader och går sen i torktumlaren till den är åtminstone nästintill torr.
Snoriga och smutsiga gosedjur är döäckligt tycker jag, så sonen får vackert stå ut med att tigern luktar rent ibland :angel:
 
Tvätta på 40 grader och torktumlaren för att torka dom.
Har jag gjort flera gånger. Riktigt "smala" mjukisdjur har jag hängt på tork.
Allt har åkt in skoningslöst och klarat det alldeles utmärkt! :p
Även när barnen gick på dagis och vi hade våra städdagar så tvättades alla mjukisdjur (och lego) i tvättmaskin vår och höst. Inga problem!

Den här tråden påminde mig om att det nog är dags igen. ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp