Tvätta bort plåsterspray

Ketrawzc

Trådstartare
Har ett mindre sår på hästen som har sprayats med plåsterspray från horseware och läkt fint. Då skorpan satt sig har jag inte tvättat utan skyddat med plåsterspray. Men häromdagen fanns behov av tvätt men alltså, det är som lim! Hur får jag bort det? Använde tvål och vatten med svamp men svampen smular sig när jag gnuggar runt såret. I pälsen sitter det som berg och det släpper inte ens med den grova sidan på svampen. Vill ju inte gnugga i såret för då kommer det gå upp.

Vad kan jag testa att använda?

Har ett mindre sår på hästen som har sprayats med plåsterspray från horseware och läkt fint. Då skorpan satt sig har jag inte tvättat utan skyddat med plåsterspray. Men häromdagen fanns behov av tvätt men alltså, det är som lim! Hur får jag bort det? Använde tvål och vatten med svamp men svampen smular sig när jag gnuggar runt såret. I pälsen sitter det som berg och det släpper inte ens med den grova sidan på svampen. Vill ju inte gnugga i såret för då kommer det gå upp.

Vad kan jag testa att använda?

Kanske prova lösa upp med lite olja?

Liknande trådar

Hästvård Mitt fullblod har rivit upp ett stort sår på sidan av bålen, men inte så stort att det behöver sys. Allt man kan läsa om modern sårvård...
Svar
17
· Visningar
1 109
Senast: inaa
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 011
Senast: Fazeem
·
R
Äldre Jag har några gånger tvättat bilen själv i bilhall men tror att jag gör något fel för jag tror att lacken börjar mattas av och släppa...
2
Svar
28
· Visningar
2 796
Senast: tanten
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 781
Senast: höstmåne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama