Tvätta air max thea

BernT

Trådstartare
Kan man tvätta dessa i maskin? Nån som har de?
Känns lite som läder på ovansidan så vet inte om jag vågar?
679cf47157a155469f20881e4a947b24--desert-camo-air-max-thea.jpg
 
Jag har sånna. Skulle nog inte våga tvätta de i maskin. Som du säger känns de ju som läder.

Tvättade de för hand igår. De blev smutsigare efteråt!! Hur gick det ens till?? Går inte det bort får jag slänga de för de ser för jävliga ut. Ska dränka de i vanish nu och hoppas på det bästa.

Är på tygdelen det blivit supersmutsigt :/
 
Tvättade de för hand igår. De blev smutsigare efteråt!! Hur gick det ens till?? Går inte det bort får jag slänga de för de ser för jävliga ut. Ska dränka de i vanish nu och hoppas på det bästa.

Är på tygdelen det blivit supersmutsigt :/
Oj vad märkligt? :confused: uppdatera gärna om det går bra i maskin så jag vet om jag kan tvätta mina. :D
 
Kan man tvätta dessa i maskin? Nån som har de?
Känns lite som läder på ovansidan så vet inte om jag vågar?
679cf47157a155469f20881e4a947b24--desert-camo-air-max-thea.jpg
Jag har tvättat liknande material. Det fungerar rätt dåligt. Materialet blev krackelerat ute i kanterna redan efter första tvätten. Men det var ett par billiga sneakers så jag har tvättat dem igen efter det. Situationen har inte blivit förvärrad. Men på ett par dyra skor hade jag bara gjort det som absolut sista åtgärd och på så låg värme som möjligt. Ingen torktumling efteråt.
 
Tvättade de för hand igår, blötte bara tygdelen på ovansidan och sen dränkte jag det i vanish gold och lät det sitta 30 min typ. Sen skölja av + gnugga så torrt det gick med en handduk. De ser jättefina ut igen, men tänker inte andas ut innan de torkat helt och hållet för i förrgår kom de märkliga smutsränderna efter att skorna torkat.
 

Liknande trådar

Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 825
Senast: Krålus
·
Kropp & Själ Jag gifter mig på onsdag och igår upptäckte jag början till munsår:eek: Har haft det en gång tidigare på exakt samma ställe, mitt på...
Svar
15
· Visningar
982
Senast: jemeni
·
Mat Tänkte köpa ny airfryer när skatten kommer. Men så var det det här med att bestämma sig 🫣 Har skalat ner det till 2 st i alla fall, en...
Svar
4
· Visningar
517
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
762

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp