Två snabba graviditetsrelaterade frågor.

TypDiskret

Trådstartare
1. Finns det NÅGON rimlig risk att kroppen, med hyfsat normal menstruationscykel, vid något tillfälle kan fucka upp totalt och fixa ny ägglossning typ fem dagar efter mens?

Om svaret är ja på fråga 1 lyder följdfrågan:

2. Finns det NÅGON möjlighet, rent fysiskt/praktisk (dvs. inte typ en sorts placeboeffekt), att man kan få morning sickness dagarna efter att befruktningen skett?
 
Sv: Två snabba graviditetsrelaterade frågor.

Tror ägglossningen är väldigt lika varje gång, men ett samlag dag 5 så kan ju där emot spermierna överleva flera dagar i väntan på ägglossningen.

Direkt efter befruktningen så tar de ju några dagar innan ägget vandrat ner i livmodern och fäster. Jag har aldrig haft illamående någon av mina 3 graviditeter men tror nog ägget måste fästa först så kroppen börjar bilda gravidhormoner.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 319
Senast: Castellini
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 419
Senast: machafuko
·
Övr. Hund Ja, jag har tråkigt ;) Fick tikens journalkopia/förrättningsunderlag igår, och en del förstår jag, annat är rena grekiskan, och av...
Svar
6
· Visningar
1 875
  • Låst
Övr. Barn Nu har jag gått och irriterat mig mer och mer och funderar på att byta BM. Har inget förtroende alls för min BM. Kommer man med ett...
Svar
10
· Visningar
1 304
Senast: Xeline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp