två små frågor

T

Tant Gredelin

Jag och min katt tillbringar för tillfället sommaren på landet och min innekatt har fått prova på utelivet lite. Nu har hon börjat få lite problem med ena örat. Inget jättestort men hon verkar lite irriterad i det och går och rister på huvudet speciellt om hon råkat stöta till det någonstans. Det är en rex, vet inte om det påverkar eftersom de har mindre skyddshår i öronen. Så är det tid hos vet. som gäller eller finns det något receptfritt på apoteket man kan köpa? Tänkte om det låter som någon vanlig åkomma som folk vet vad det är.

Sen till prob. två. Jag ska köpa en ny katt eftersom jag helt plötsligt står med en. Jag har tidigare fått tipset på att köpa hane men har blivit lite rädd för det eftersom anledningen till att det inte fungerade med den förra katten var att han hade så otroligt stark könsdrift trots att han var kastrerad. Minskar könsdriftern om man kastrerar tidigare?? Eller tror ni att det blir problem om jag skaffar en ung hona till min katt. Min katt har bott med många katter tidigare och fått egna kullar, men hon har reagerat väldigt aggressivt mot den vuxna honkatten som bodde här redan när vi åkte till huset på landet. Så jag är lite orolig för vad som kommer att hända om jag stoppar in en 12v honkatt till henne. Är det lättast med en ung eller 6 månaders? Hane eller hona? Och hur stor är risken att hanen får starka könsdrifter om han kastreras vid 6 månader? (Som behovet att ströva, och kissa inne)

tack för svar :bow:

Sv: två små frågor

Jag har två devons, den ena är kastrerad vid 8 månader och den andra vid 1,5 år (efter att ha använts i avel) ingen av dom strilar och båda är väldigt sociala och håller sig i samma rum som jag:angel: Sen är det väl induviduellt men jag tror risken att man får en strilande kastrat om kisse kastrerats innan problemet börjat är ganska liten. Personligen föredrar jag hankatter före honkatter om de endast ska fungera som sällskap. Hannarna är ofta mer sociala och mindre griniga, vore jag du skulle jag satsa på en hane.

Angående öronen, är hon kletig i öronen? Kan ju vara skabb eller andra tråkigheter, jag skulle åtminstone ringt till veterinären och hört vad h*n tror så kan du komma överens med vet om det är någon ide att åka in eller inte.

Sv: två små frågor

ok, tack för svar. Personligen gillar jag nog honkatter mer, hane var nog mest om det skulle bli enklare att sätta ihop.

Nej det är inget klet i öronen. Hon rister på huvudet lite oftare än vad hon gjort tidigare. Och om hon t.ex legat under täcket så hållet hon örat lite snett en stund efter. Jo om inget har något bra svar här så ringer jag vet. Tänkte mest kollla om det var något enkelt här först

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
667
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
587
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 252
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Senskada pga spark
  • Skadade hästar och konvalescenter