Två små fönster på en oinredd vind - hur juldekorera (belysning)?

bettysmatte

Trådstartare
Nu vill jag ha lite fina idéer och förslag :) ! Jag har två små fönster på vardera gavel uppe på en oinredd vind i mitt lilla torp. I år har jag fått den (galna?) tanken att jag skulle vilja lysa upp dessa fönster lite.... Det finns såklart ingen el där uppe, så belysningen måste gå på batteri. Det är KNÖLIGT att ta sig upp dit, så det får inte vara något som "äter" batteri som då behöver bytas stup i kvarten. Det finns ju batteribelysning som tänds x antal timmar och är släckta x antal timmar. Något sådant hade nog varit bra. Men exakt vad ska jag hänga i mina små fönster?? Kom gärna med konkreta förslag med bilder :) ! Vill inte ha något "hypermodernt"....
 
Svägerskan har visserligen rätt stora fönster på sin vind, men hon har en röd papperstjärna som täcker hela fönstret. Den gör mig glad att titta på. Men hon har el draget så batterilösningar vet jag inte.
 
Jag tänkte införskaffa Ikeas batteridrivna ljusslingor till utomhusbelysning, timern håller den tänd i 6 h. Jag hoppas det innebär att batterierna inte går åt allt för fort. :) Kostar bara 39 kr så det är väl värt att testa!

Alternativt om du kan dra dit en tillfällig förlängningssladd på antingen in- eller utsidan av huset? I vårt torp tycker jag upplysta julstjärnor i fönstren ger den bästa myskänslan. :love:

Det finns också LED-stearinljus med timer och batteri. Om några sådana står bredvid varandra och lyser upp en liten tomte - så gulligt!
 
Det finns ju batteridrivna slingor med timer, typ rusta har för 29kr. Jag hade knölat ner en sån i en fin stjärna och hängt upp. 😀
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp