Två ryttare avstängda

Sv: Två ryttare avstängda

Oj oj... Men om man har ett kändisnamn behöver man inte som ryttare ha något ansvar alls tydligen

/Seabaz som erkänner att jag är långsint

Tror det är att spöet hålls så att änden på spöet pekar uppåt istället för ned. Håller du spöet på det sättet får du betydligt större kraft när du slår till med det än om du håller på traditionellt engelskt vis.

Tror det är att spöet hålls så att änden på spöet pekar uppåt istället för ned. Håller du spöet på det sättet får du betydligt större kraft när du slår till med det än om du håller på traditionellt engelskt vis.

:o

Har faktiskt blivit utesluten för uppvinklat spö en gång..men det var ren olyckshändelse.. kom nåt så vansinnigt i botten på ett räcke att jag höll på att åka av när hästen krånglade sig över hindret, tappade tyglar, spö men lyckades fånga det igen (dock upponer). Eftersom nästa hinder var det sista o dessutom en trekombination tänkte jag inte alls på hur jag höll i allt.

Blev hur förvånad som helst över "utesluten" från domaren.

Oooops!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundets Disciplinnämnd (DIN) har utfärdat beslut i två separata ärenden som rör otillåten medicinering av hästar...
Svar
0
· Visningar
273
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En ponnyryttare har fått två månaders avstängning av Svenska ridsportförbundets disciplinnämnd. Detta efter att ryttarens ponny testades...
Svar
0
· Visningar
333
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Disciplinnämnden har stängt av ännu en ryttare. Ryttaren tävlade trots att det fanns konstaterad kvarka på gården och domen blir sex...
Svar
0
· Visningar
918
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundets Disciplinnämnd har stängt av en svensk ryttare från tävlande i sex månader. Detta efter att ryttaren deltagit...
Svar
0
· Visningar
906
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama