Två meter kylskåp?

Snubbelfot

Trådstartare
Vi har en 200 cm kyl/frys i köket, som vi behöver byta till ett kylskåp. För att utnyttja tillgänglig höjd upp till överskåpet vill vi förstås helst hitta ett kylskåp som är lika högt, men det verkar bara finnas max 186 cm nuförtiden. Har någon välinformerad bukefalist bättre koll och kan peka i rätt riktning?
 
Vi har en 200 cm kyl/frys i köket, som vi behöver byta till ett kylskåp. För att utnyttja tillgänglig höjd upp till överskåpet vill vi förstås helst hitta ett kylskåp som är lika högt, men det verkar bara finnas max 186 cm nuförtiden. Har någon välinformerad bukefalist bättre koll och kan peka i rätt riktning?
Har inget annat att tillföra än 186 cm och en passbit.
 
Vi har en 200 cm kyl/frys i köket, som vi behöver byta till ett kylskåp. För att utnyttja tillgänglig höjd upp till överskåpet vill vi förstås helst hitta ett kylskåp som är lika högt, men det verkar bara finnas max 186 cm nuförtiden. Har någon välinformerad bukefalist bättre koll och kan peka i rätt riktning?
Kyl/frys kommer fortfarande i 2 meter, men bara kyl har nog aldrig kommit i den höjden, eller? Sitter tyvärr på jobbet så kan inte ringa, men jag kan fråga farsan imorgon om det kommer enbart kylskåp i 2 meter. Han har ju sålt flera tusen nyproduktioner så han kan allt sånt.
 
Kyl/frys kommer fortfarande i 2 meter, men bara kyl har nog aldrig kommit i den höjden, eller? Sitter tyvärr på jobbet så kan inte ringa, men jag kan fråga farsan imorgon om det kommer enbart kylskåp i 2 meter. Han har ju sålt flera tusen nyproduktioner så han kan allt sånt.
Om du kommer ihåg o får tillfälle så får du jättegärna fråga, men det kanske är som du säger att det bara är kyl/frys som finns så höga. Det kanske landar i 186 cm och en passbit (eller ett bytt överskåp) ändå.
 
Jag med. Då får man ofta också finessen att de har genomskinlig dörr - vilket kan vara en utmaning att få ihop med resten av köket. Och mycket dyrare i inköp, å andra sidan också ofta mer robust designade för livslängd.
Jo, fast netto behöver de nog inte vara bättre lämpade för ett privathushåll än en vanlig konsumentkyl. Många av de där restaurangkylarna har ju t ex hela kompressorsystemet åtkomligt framifrån för enkel service, så man tappar ändå en bra bit skåputrymme längst ner.
 

Liknande trådar

Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 191
Senast: Tarantino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp