två marsvin!

J

johannab66

jag har nu äntligen skaffat en liten killkompis på sex veckor till min hane som är ett år. Allt går ganska bra förutom att hanen nu i två veckor uppvaktat och försökt omvända Teddy till en tjej!. Det är lugnt i perioder, men Teddy tycker det är jobbigt. Han har tagit över huset i buren och sparkar och biter den store om han kommer för nära. Men ibland äter och sover de ihop, då är de söta. Tor ni att man behöver skaffa ett större hus så att båda får plats så småningon?Den store verkar nöja sig med att ligga uppe på huset nu, han är för stor för att få plats inne i när Teddy är där.?? Kommer han uppvakta honom för alltid? Annars är han väldigt snäll och biter inte tillbaka. Svara snälla!!

Sv: två marsvin!

När jag skaffade en kompis till min hona (det skiljer 4 månader emellan dem) så var det lite bit och skrik i början. Tex. så fick inte den lilla äta ur matskålen för den äldre och samma sak med att vara i huset.
Sen skaffade jag ett större hus åt dem, som täcker hela ena kortsidan och det blev bra. Då fick båda plats utan problem.
Tycker du bör fundera på att göra nåt liknande, de gillar ju att trycka i ett hus om de blir rädda.

Om du har plats kan det kanske hjälpa att skaffa ett till hus, så att de har varsitt att dra sig undan i. :)

Det blir lite tjaffs i början, innan de lär känna varandra och den äldre har visat att det är han som bestämmer :) Det kommer lugna ner sig snart. Dock kan det börja igen när den andra börjar bli vuxen.
En stor bur är bra att ha, samt två hus så de får vara ifred när de vill! Det är också bra att ha två matskålar, så de slipper trängas och bråka om maten.
Hoppas det går bra! :)

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 294
Senast: Ajda
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Vill bara visa mina älskade marsvin :love: 4PUoY-14 MGJ UGP GP Define Ubblebubble *Bubble* Bubble är min gammelfarbror som snart fyllar...
2
Svar
33
· Visningar
5 545
Senast: Lyan
·
Däggdjur Bakgrund: 2 hanar nu 3 år flyttade hit i somras som sällskap åt vår nu 2 åriga hane,eftersom han gått ensam sedan vi tog över honom i...
Svar
5
· Visningar
1 581
Senast: oz_joj
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det tog ungefär 2 månader innan jag kom ur min overklighetsbubbla och återvände till verkligheten, den där verkligheten där hur många...
Svar
0
· Visningar
572
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama