Sv: Två hästar?
Hejsan, jag är studerande och har 4 hästar!
Jag tävlar visserligen inte men dom är problemhästar, samt en unghäst, så dom tar sin lilla tid ändå. Visst kommer det tillfällen då det är mycket tentor osv då jag känner att det blir lite stressigt, men har faktiskt aldrig hamnat i en situation då jag känner att det går verkligen inte eller så. Jag får det att gå ihop.
Ekonomiskt funkar det också eftersom mina föräldrar sysslar med hästar och har stor gård och mycket mark där jag har mina hästar, så betalar ingen dyr stallhyra. Har dessutom två av pluttarna på lösdrift även där.
Har jobbat hårt för att det ska funka, och det är jag glad för, för det är värt det för mig, jag älskar mina hästar och mitt liv!
Unghästen har mer energi än en duracellkanin och måste få röra på sig regelbundet med varierad träning, och i och med att mina pojkar är problemhästar så är det en hel del natural horsemanship träning, övningar osv som jag måste göra tid för men det lyckas jag med samtidigt som jag klarar av studierna.
Många tycker att det låter galet med fyra hästar samtidigt som jag studerar men det funkar faktiskt bra. Jag tror att du skulle hinna med två tävlingshästar samtidigt om du verkligen vill det!