Två hankatter

Jessicakicki

Trådstartare
Hej alla kattälskare!

Jag skulle behöva lite råd, jag bor i radhus och har en cocker spaniel (tik) och en kastrerad hankatt som är två år. Vi bor i radhus i utkanten av en mindre stad och våran katt är både inne och ute. De här två går jättebra tillsammans.

Nu till min fundering, vänner till oss ska bo utomlands 6 månader och de har en kastrerad hankatt som är 10 år som vi funderar på att ta hand om under tiden, har ni någon erfarenhet av att introducera en ny hankatt för en annan?

"Lånekatten" har bott tillsammans med annan hankatt förut utan problem och verkar vara lugn till temperamentet.

Min egen hankatt har två lekkompisar i området som han ibland vill ta med in här hemma så han är vänligt inställd till de katter jag sett att han kommit i kontakt med.

Vad tror ni, kan den här konstellationen fungera? Jag är lite oroligt lagd och ville inte att det ska bli bråk och att någon skadar sig

Vi ska ju givetvis prova ha honom här några dagar och se först.

Tacksam för råd.☝️

Det kan gå utmärkt, det kan vara omöjligt. Beror helt på katterna och situationen. I de flesta fall får man ta det lugnt med introduktion av vuxna katter, ett par veckor är inte konstigt alls, så att testa ett par dagar säger väldigt lite. Jag hade förmodligen inte ens släppt ihop katterna förrän efter ett par dagar minst.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 417
Senast: alicegard
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 866
Övr. Katt Hej! Skulle behöva tips och råd för att göra det så bra som möjligt för våra två katter när vi ska flytta. Har idag två katter 11 år...
Svar
6
· Visningar
1 350
Senast: Asko
·
Övr. Hund Hej gänget! Jag är förkyld och har för mkt tid och därför passar jag på att ställa en fråga /göra em tråd 🤣. Som några vet så skaffade...
2
Svar
26
· Visningar
4 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Valp 2024

Hästrelaterat