Två frågor..

Thera

Trådstartare
Nu tänkte jag att jag en gång för alla ska få svar på vad två utrustningsdetaljer är för något. Har kollat på många travlopp och funderat...

Först, spärrgrimma, tror jag det heter, med ringar, vad har den för funktion?

Och sedan en grej som jag inte vet vad det heter, en gjord som går från ungefär där nummerlappen sitter :angel: ner emellan hästens bakben. Bland annat brukar Järvsöfaks ha en sån.

Jag har funderat på detta länge nu, så nu måste ni hjälpa mig! :D

Sv: Två frågor..

Spärrgrimman hindrar hästen från att gapa :eek: ,Ringarna fäster man bl.a huvudstången i om man behöver sådan :idea:
Det som går mellan benen är en suspensoar ;) ,är till för att hålla kulorna på plats på hingstarna :angel:

NinasApache skrev:
Det som går mellan benen är en suspensoar ;) ,är till för att hålla kulorna på plats på hingstarna :angel:

Haha, ok, tack, då slipper jag fundera mer. Jag trodde nästan det var något sånt eftersom jag kom på att jag bara sett det på hingstar. Smart!

finns ju även liknande som går mellan benen som är för att dom inte ska suga luft då är det som en propp därbak annars är det ett nät för kulorna (suspensoar) finns för ston med(suga luft)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vi bor i ett hus med skog som närmsta granne. I våras föll totalt 6 stora granar ner på vårt bostadhus och övriga byggnader...
Svar
5
· Visningar
770
Senast: Mia_R
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 250
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
417
Senast: IngelaH
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 642
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka