Inslaget var dumt valt. Men man ser att Runar (som är en av de duktigaste av dem) hanterar situationen som uppkommer bra (även om en erfaren kusk säkert hade kunnat undvika den genom att ge ponnyn friare tömmar och lite driv framåt. Jag vet inte riktigt, har aldrig kört häst, tyvärr. det verkar roligt. Han lyfter vagnen och underlättar för ponnyn att komma upp igen.
Men det var trist att det var just det inslaget TV4 valde att locka tittare med. På ett sätt är det bra för det visar folk som tittar att det är ingen lek att hålla på med hästar. Det är inte bara gulligull. Men ändå trist att de fokuserar så mycket på det.
Jag såg första avsnittet igår och blev glad när jag såg den första tävlingen de skulle ha: precisionskörning mellan koner och liknande som syftar till att ha kontroll över ponnyn och inte bara tokköra så fort som möjligt. Bra gjort!! Vissa var duktiga och andra mindre duktiga. Men till och med Regina (som innan tävlingen inte ville bestämma över ponnyn utan antog en med new ageig inställning) insåg att hon faktiskt måste vara den som bestämmer.
Jag tycker inte att TV4 förtjänar all den kritik de har fått.