TV-tips. Dokumentär om hopplandslaget på TV4 play

Superfin dokumentär tycker jag. Spännande vinkling iom fokus på hur man tar ut bästa laget snarare än ur idrottarens perspektiv. I synnerhet efter detta os när laget inte riktigt var helt självklart. Bra balans mellan ”jag älskar min häst” och vad krävs för att bli bäst.
 
Jag insåg när jag sett det jag sett att jag inte hade haft psyke att tävla på dom nivåerna och kämpa för att vara med i laget. Men roligt att se hur dom tänker när dom väljer ut dom som ska tävla och vad det är dom går efter.
 
Jag insåg när jag sett det jag sett att jag inte hade haft psyke att tävla på dom nivåerna och kämpa för att vara med i laget. Men roligt att se hur dom tänker när dom väljer ut dom som ska tävla och vad det är dom går efter.

Jag hade aldrig orkat tävla så mkt som dom måste göra i hoppning. Fälttävlan är perfekt i det avseendet att man inte gör så många tävlingar per år.
 
Tycker första två avsnitten var bäst. Sen blir det mest den ena tävlingen efter den andra, det går bra ibland och dåligt ibland, och rätt var det är så är det OS. Hade gärna också sett mer om Zuccero, hur han har matchats osv. Nu blir det mest bara ”det är en bra häst” och så är det bra med det. De andra ekipagen får man veta mer om.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I slutet av augusti släpps dokumentären »Över alla hinder« på TV4. I dokumentären får vi följa det svenska hopplandslaget och...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp