TV gör mig förvirrad

Sv: TV gör mig förvirrad

Visst är jag bra!? ;) :banana:

Skulle nog inte vara en så värst bra tränare... Kom bara på en bra förklaring på diagonal-sluta-dilemmat... :smirk: Dessutom bor du så långt bort! :p

M.

Tänk så här så blir det så enkelt:

Rid på långsidan, förbered en volt men gör bara början: ställ och böj och sen fortsätt rakt fram: Det är öppna, öppna en volt. Ställd, böjd med framdelen innanför och bakdelen utanför. nej inte utanför utan på!

Rid på långsidan, gör en volt, hela vägen tillbaka till lånsidan men "sluta" precis när du når spåret, fortfarande ställd och böjd med framdelen på spåret och bakdelen innanför. Följ spåret med böjning och ställning. Det är en sluta, sluta en volt.

Förvänd sluta är precis samma rörelse om du rider i det fria. Om du har en vägg eller staket känns det annorlunda, bakdelen på spåret och framdelen innanför.

Konstigt nog finns det inget som heter förvänd öppna men rörelsen går att genomföra, utan namn.

Senast ändrad av en moderator:

har du rippat det från Kyras bok, som jag ju har hihi* Hon förklarade himla bra med den beskrivningen, fast det gjorde ju även du :)

/jenny

Nej, inte rippat från Kyras bok men citerat en elak gammal militärgubbe som blev alldeles vansinnig när vi inte kunde hålla isär öppna och sluta. Han fullkomligen vrålade ut denna beskrivning i början på varje lektion. Och om vi ändå gjorde fel kom han springande och tog ett stadigt tag i tyglar och ryttarben och bröt och bände tills det blev som han ville. Rolig gubbe trots allt.

min mamma fick ett rapp av sin militär lärare om hon lutade sig fram för mycket :) och ibland fick de hoppa en hel lektion med en "krona" mellan knä o sadel. Den som tappade sina kronor fick hoppa av hästen och gå ut. Det är nog därför min mamma fortfarande klår allt o alla i ben brytning! När vi ändå talar förr: Dessutom red alla till ridhuset, för transporter fanns inte. Min mamma red 7 km dit för att träna 45 minuter.
Jag ville köra min häst till träningen, det är en mil dit i lugn skritt o trav. Folk bara virrar på huvudet. Jag har kört dit för att kolla hur lång tid det tog, och det tog prick en timme, och då tog vi det extra lugn. hem tog det bra 45 minuter :) Men jag erkänner att varken jag eller hästen hade nog presterat så bra i ridhuset :)
/j*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka