tv-abonnemang (boxer)

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag och maken diskuterade tidigare idag om att vi kanske skulle prova att byta ut vårt canal digital-abonnemang mot boxer, då det är så himla mycket besvär med att få in bra signaler från parabolen till digitalboxen - vi bor där det finns alldeles för mycket träd ivägen...

Nu har jag läst lite på Boxers sida och så som jag tolkar saken så förutsätts det tydligen att man har flera tv-apparater i hushållet om man har barn - har alla det??? Eller att man köper det dyraste programpaketet.
Jag insåg snabbt att det billigaste programkortet + ett tilläggskort med barnprogram täcker upp de kanaler vi behöver, men jag fattar inte hur det fungerar. KAN man alls ha bara en tv och ha dessa kanaler? Eller måste man ha en extra tv för att få barnkanalerna också? Någon som vet?
(jag hittade inte svaret på deras hemsida)

Sv: tv-abonnemang (boxer)

KAN man alls ha bara en tv och ha dessa kanaler? Eller måste man ha en extra tv för att få barnkanalerna också? Någon som vet?
Visst räcker det med en tv-apparat.
Det som de gör stort nummer av är att man, med tvillingkort och tillhörande kostnad, samt extra mottagare, kan se alla kanaler man betalar för även på fler apparater om man har fler.

Om du har väldigt mycket träd och skit i vägen,så kan du få en hel del störningar även med Boxer..

Vi fick inga bra signaler,det hoppade och fladdrade och man såg bara hälften,men Boxer ställde upp,och skickade hit en firma som fixade allt!
Så nu hoppar det inte!

Och det räcker om du bara har en tv,och tar ett kort med bara grundutbudet!
Vill du senare ha ett extrakort(tvillingkort),så kan du ringa Boxer,så kommer det ett!

Vi har två tv och två kort,ena kortet har bara grundutbudet,och det hade vi i början på det andra också,men nu har vi lagt till alla Canal+-kanalerna på ena kortet!

Ett tips är att du köper en begagnad boxerbox på blocket och skaffar ett korttidskort eller vad det nu heter (där du betaler för en månad i taget) så får du koll på om det funkar hos dig utan att du bundit dig vid ett långt abonemang.

Givetvis kan du bara ha en tv. Vi har boxer. Det fungerar både i Skåne och i sommarstugan på en ö i östgötska skärgården.

tack för era svar!
Visst räcker det med en tv-apparat.
Det som de gör stort nummer av är att man, med tvillingkort och tillhörande kostnad, samt extra mottagare, kan se alla kanaler man betalar för även på fler apparater om man har fler.
Fast om jag tolkar deras info på hemsidan rätt så skaffar man ett kort med abonnemang och sen köper man till ett kort till för att få de extra kanaler vi vill ha. För att få dem i bas-abonnemanget måste man välja dyraste alternativet och det blir både betydligt dyrare och en massa kanaler vi egentligen inte vill ha.
Det står ingenstans att man kan få de extra kanalerna utan ett till kort.
Om du har väldigt mycket träd och skit i vägen,så kan du få en hel del störningar även med Boxer..
Vi har använt tv-antennen och marksända signaler hela sommaren och det har funkat bra. Jag förutsätter att alla digitaltvbolag sänder från samma tv-mast och i så fall borde det funka med boxer också
Ett tips är att du köper en begagnad boxerbox på blocket och skaffar ett korttidskort eller vad det nu heter (där du betaler för en månad i taget) så får du koll på om det funkar hos dig utan att du bundit dig vid ett långt abonemang.
Tack för tips.
Vår tv är klar för boxer (sätta kortet direkt i tvn på något sätt - jag har inte satt mig in i det) så jag behöver ingen box alls, men det kunde du ju inte veta... :)
Ska kolla upp "kontantkort", hur det funkar.

Du har bara ett kort och kan på det få alla kanaler. Vill du ha alla blir det givetvis dyrare. Kanalvalet styr Boxer. Det går på automatik. Bestämmer du dig en fredagkväll för att nu vill jag ha pluskanalerna ringer du bara till Boxer och vips har du pluskanalerna. Det tar knappast en timme en gång. (Sedan är du då givetvis fast ett tag med pluskanalerna och de kostar ju).

grejen är att jag vill inte ha alla kanaler
jag vill ha grundutbudet + barnpaketet
men som jag tolkar deras info på sajten verkar det som om barnpaketet kräver att man skaffar ett till kort.

För att få med barnkanalerna på grundabonnemanget, dvs utan att köpa till barnpaketet, måste jag ta det dyraste alternativet och får då en massa kanaler i onödan, som jag alltså inte vill ha.

Hej!
Ett litet tips......Kolla hur lång bindningstid du har på Canal Digital.

Vi funderade på samma sak att sätta in Boxer istället. Men, tji fick vi.....
Vi hade 9-månader kvar på vårt avtal med Canal Digital, så vi fick vänta innan vi kunde säga upp det.

Sen när vi kollade ordentligt med Boxer så visade det sig att det skulle bli dyrare än att ha C D kvar med bara basutbudet + barnkanalerna.

Det var dyrare årsavgift o hyra av kortet. En engångsavgift för att börja mm.

Sen har även våra grannar stora problem att få bra bild pga att vi bor lite tokigt till.
Lycka till i alla fall!

PS: Det går väldigt lätt o snabbt att uppgradera sitt programutbud,men skall man minskt utbudet.....ja då får man vänta tills avtalstiden är slut.

Boxer har kanske blivit bättre, men det fungerade inte särskilt bra för oss för några år sedan. Det var mycket problem med ljud och bild i långa perioder, och någon hjälp med att rätta till det fick vi inte vare sig från boxer eller ÅF. Nu har vi Telia digital-tv som fungerar superbra!

Hej!
Ett litet tips......Kolla hur lång bindningstid du har på Canal Digital.

Vi funderade på samma sak att sätta in Boxer istället. Men, tji fick vi.....
Vi hade 9-månader kvar på vårt avtal med Canal Digital, så vi fick vänta innan vi kunde säga upp det.

Sen när vi kollade ordentligt med Boxer så visade det sig att det skulle bli dyrare än att ha C D kvar med bara basutbudet + barnkanalerna.
VI har ingen bindningstid kvar, det gick ut för typ 6 år sedan... Bara 3 månaders uppsägning och det kan jag leva med.

Grejen är att det inte enbart är pga kostnaden vi ska byta, inte alls egentligen, utan för att vi har så dålig kontakt med satelliten där vi bor pga höga träd överallt runt oss. Och CDs utbud över marknätet är inte vad vi vill ha.
Boxer har kanske blivit bättre, men det fungerade inte särskilt bra för oss för några år sedan. Det var mycket problem med ljud och bild i långa perioder, och någon hjälp med att rätta till det fick vi inte vare sig från boxer eller ÅF. Nu har vi Telia digital-tv som fungerar superbra!
Telia är inte heller något alternativ för oss, vi har för långsam lina hit - det går genom typ 100 år gamla telefonledningar i luften och vi bor rätt långt från telestationen.

Som sagt kolla att det fungerar med boxer, vi har fått köpa till en förstärkare till antenn, men den har vi kopplat så den går till båda våra två tv apparater, vi har alltså två, men inte så mycket för att vi har barn utan för att vi har en stor nere och en mindre i sovrummet.

Vi är väldigt nöjda med kanalutbudet och service från Boxer numera, ibörjan var det lite mer strul men det tror jag var barnsjukdommar. Vi har 3 canal+ kanaler, mest för att maken vill se engelska fotbollen. Vi har "bara" barnkanalen (svt) och nickelodeon och för oss räcker det fint, även om barnen hemskt gärna skulle vilja ha disneychannel oxå men än så länge har jag tyckte att det har varit onödigt...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka