Tutande bilister stör ridgymnasium

(Skånska Dagbladet)
Många bilister som kör förbi Bökebergs gård tutar vilket lätt kan skrämma hästarna. Nu vill ridgymnasiet sätta upp en varningsskylt vid vägen. - Hästarna kan slita sig om de blir skrämda och det är inte alls bra. Om någon vill signalera till oss får de gärna vinka,...

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tutande bilister stör ridgymnasium

Tror knappast det hjälper heller, om bilförarna tutar när de ser hästar så varför skulle de sluta för att en varningsskylt om häst kommer upp?
Jag tror det får mer effekt att miljöträna hästarna vid tutningar så pass att de inte sliter sig från sina ledare.

Tror knappast det hjälper heller, om bilförarna tutar när de ser hästar så varför skulle de sluta för att en varningsskylt om häst kommer upp?
Jag tror det får mer effekt att miljöträna hästarna vid tutningar så pass att de inte sliter sig från sina ledare.

Vore det inte bättre att ta bilarnas reg nr och anmäla dom till polisen, kanske helt slöseri med resurser/tid för poliser, men någon gång kan en allvarlig olycka ske bara för att några bilisters förstånd ligger i den borttagna testikeln/livmoder?

Senast ändrad:

Ja slita sig för en tutning bör väl inte hästar på en gymnasieskola göra. :angel:

Fast å andra sidan håller jag väl med om att man kanske skulle polisanmäla saken. Men jag är inte så säker på att det skulle göra skillnad heller.

Jag har aldrig varit med om att ett ställe varit "utsatt" för tutningar sådär, man kan ju undra varför...
Att det handlar om att det är mkt tjejer där tvivlar jag på.

Men folk i bil är väldigt kvicka att använda tutan tyvärr! Kanske är det samma personer som tutar till och med? Några som ofta passerar där och retar sig på hela skolan och har fått för sig att "de har inte där att göra" eller något?

Jag pluggar till trafiklärare. Jag har kommit så långt att jag kör med "riktiga" elever flera timmar/vecka nu, alltså elever som håller på att ta körkort. Och jag kan intyga att bilister använder tutan till rejält mycket mer än det lagen säger att man ska/får använda tutan till! :crazy:

Och de beter sig ofta på ett sätt som får i allafall mig att undra om de över huvud taget har en enda fungerande hjärncell! De gör saker i trafiken som skulle leda till omedelbar körkortsindragning om en polis såg dem!
Och skylten "övningskör" på bilen framför, den verkar ofta till och med trigga dem att göra ännu mer idiotiska saker!

Det står fullt klart att de bilisterna (och de är många) fullkomligt skiter i om medtrafikanter skadas, men det som förundrar mig mest, det är att de skiter i om de skadar sig själva också! För det de gör, det är rejält farliga saker! :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 894
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Tråd för allmän diskussion samt en fråga. Den här hösten har man kunnat läsa om trafikolycka efter trafikolycka där hästar och ryttare...
2
Svar
26
· Visningar
3 242
Senast: Kristall10
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 196
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 491
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama