Ingen??
Hej!
Jag har haft min häst i fyra år! Köpte honom av en kompis o red honom ett halvår ungefär innan jag köpte. Han var då fyra år och hade lindrig tuppspatt och shivering. Han är ju helt fantastisk min stora bebis!
jag tänker på att ha ute honom mycket! han går fortfarande ute vissa nätter då vädret känns ok, han går täckad Alltid när det finns minsta risk för att han kan bli kall, det får lixom bara inte hända att han står o spänner sig, fånigt tänkt av mig kanske men så är det
jag ger stärkelsefattigt kraftfoder Hippolyts Equigard och Glyx mash, (inga mängder) växlar mellan att ge nyponpulver, glukosamin, lamin forte, djävulsklo eller andra tillskott som är bra för leder och annat! han får massage och en kiropraktor kollar honom ibland och jag stretchar oftast efter jag ridit! allt detta i förebyggande då jag egentligen inte vet om det gör det bättre men i min värld så hjälper det!
har lixom aldrig testat och strunta i det...
Rider fem sex dagar i veckan och han är superfin och lätt att rida trots sin storlek. Han går ju som en tuppspattshäst gör och folk reagerar ju i början men de vänjer sig. han tuppar lite i traven ibland nångång i början lixom men inget i galoppen däremot har han lite svårare för ena galoppen. tycker det har blivit lite sämre med åren men kan inte säga varför men jag tycker nog det...
jag tänker på att rida fram ordentligt, rida kontrollerat, han går alltid i form, inte när jag skritta fram eller alltid i skritten men jag "fläng"rider (ja ni fattar) typ aldrig.. visst kan vi rejsa lite ibland och skojja till det såklart men försöker tänka Stärkande ridning typ hela tiden
kanske låter skittråkigt och konstigt men så kör vi
Hur funkar det för er? hur gör du?
// Hanna