Tuppkam i led och i foder

cikoria

Trådstartare
:cry::cry::cry::oI går var jag med min 17 åriga halvblod:love: (148cm ) på klinik, hon fick en senskada yttre våld som är helt läkt vänster bak för tre år sedan, för två är sedan i aug. behandlades hon för hälta i kota höger fram med cortion som släkte inflammationen, i dec samma år fick hon en difus hälta som jag tog hem gårdsveterinär för vaxinationer bl.a, hon och hovslagaren kunde inte finna varför hon var halt och jag fick tid på ATG i Januari där det konstaterades fång:devil: med ordentlig rotation både hög & vänster (höger var mest rotation)men vi ville ge ponnyn en change och hon blev långsamt fri från symtom och i ett år fick hon vila, Sedan har vi långsamt satt igång henne skritt i skogen och börjat köra in henne, nu sedan någon vecka har hon sett oren ut i hagen och påhårt underlag så jag beställde tid och igår var jag på ATG och hovrotationen var mer nästan helt borta men hon visade böjprovsreaktion i knä och kota det benet som hade varit mest utsatt för rotatonen, i och med fången provade vi med att spruta tuppkam och köpte även tuppkam att ge i fodret och sedan ska hon få butta för inflammationen om inte detta hjälpt när jag ska i om 2-3 veckor igen får vi spruta med cortison, är det någon som använt tuppkam i fodret? Det fick jag som råd av vet när jag frågade om jag kunde göra något mer för ponnyn , det var ganska dyrt.:cry: :cry:

Jag har gett oral hyaluronsyra. Såklart svårt säga om det hjälpt eller ej, när man inte vet hur det varit utan. Men ingen märkbar effekt rent så, men som sagt man vet inte hur det varit utan.

:cry::cry::cry::oI går var jag med min 17 åriga halvblod:love: (148cm ) på klinik, hon fick en senskada yttre våld som är helt läkt vänster bak för tre år sedan, för två är sedan i aug. behandlades hon för hälta i kota höger fram med cortion som släkte inflammationen, i dec samma år fick hon en difus hälta som jag tog hem gårdsveterinär för vaxinationer bl.a, hon och hovslagaren kunde inte finna varför hon var halt och jag fick tid på ATG i Januari där det konstaterades fång:devil: med ordentlig rotation både hög & vänster (höger var mest rotation)men vi ville ge ponnyn en change och hon blev långsamt fri från symtom och i ett år fick hon vila, Sedan har vi långsamt satt igång henne skritt i skogen och börjat köra in henne, nu sedan någon vecka har hon sett oren ut i hagen och påhårt underlag så jag beställde tid och igår var jag på ATG och hovrotationen var mer nästan helt borta men hon visade böjprovsreaktion i knä och kota det benet som hade varit mest utsatt för rotatonen, i och med fången provade vi med att spruta tuppkam och köpte även tuppkam att ge i fodret och sedan ska hon få butta för inflammationen om inte detta hjälpt när jag ska i om 2-3 veckor igen får vi spruta med cortison, är det någon som använt tuppkam i fodret? Det fick jag som råd av vet när jag frågade om jag kunde göra något mer för ponnyn , det var ganska dyrt.:cry: :cry:

Effekt eller inte, det beror på vilket preparat man använder. Personligen använder jag Orthohyl och inget annat, har provat en rad andra märken som inte uppfyllde kraven då. Orthohyl har man kunnat ge minimidos efter introduktion och ändå få ett mycket bra respons från hästen.

Det som jag köpte heter hyaluronsyra 200mg / 15 ml och flaskan ska räcka 3 månader, det skulle smaka äpple och jag sprutar det i munnen , vet nu inte omdet blir det som hjälper i och med tuppkam i leden och butta.

Liknande trådar

Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 338
Hästvård Min fina pojke på 17år var igår inne på kliniken & fick konstaterat att han har hov & kotleds inflammation :cry: För ca 3 veckor sedan...
Svar
9
· Visningar
1 791
Hästvård Min häst har nu gått på bete 1 vecka, och ska gå 1 vecka till innan jag gör något drastiskt. Men jag tänkte ändå kolla upp lita saker...
Svar
13
· Visningar
3 953
Senast: Docka
·
Hästvård Hej alla bukefalister! Tänkte än en gång fråga om ni har några tankar om min ponnys hältproblem. Det är ett 18 årigt new forest sto...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: Aquakatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Barmarksdrag/canicross