cikoria
Trådstartare
I går var jag med min 17 åriga halvblod (148cm ) på klinik, hon fick en senskada yttre våld som är helt läkt vänster bak för tre år sedan, för två är sedan i aug. behandlades hon för hälta i kota höger fram med cortion som släkte inflammationen, i dec samma år fick hon en difus hälta som jag tog hem gårdsveterinär för vaxinationer bl.a, hon och hovslagaren kunde inte finna varför hon var halt och jag fick tid på ATG i Januari där det konstaterades fång med ordentlig rotation både hög & vänster (höger var mest rotation)men vi ville ge ponnyn en change och hon blev långsamt fri från symtom och i ett år fick hon vila, Sedan har vi långsamt satt igång henne skritt i skogen och börjat köra in henne, nu sedan någon vecka har hon sett oren ut i hagen och påhårt underlag så jag beställde tid och igår var jag på ATG och hovrotationen var mer nästan helt borta men hon visade böjprovsreaktion i knä och kota det benet som hade varit mest utsatt för rotatonen, i och med fången provade vi med att spruta tuppkam och köpte även tuppkam att ge i fodret och sedan ska hon få butta för inflammationen om inte detta hjälpt när jag ska i om 2-3 veckor igen får vi spruta med cortison, är det någon som använt tuppkam i fodret? Det fick jag som råd av vet när jag frågade om jag kunde göra något mer för ponnyn , det var ganska dyrt.