Tupperwares äppelburkar

ameo

Trådstartare
Moderator
Är det någon som vet ifall dessa burkar finns i andra färger än rött och grönt?

Barnen har med sig frukt till skolan varje dag och det är ju behändigt att slippa söndermosad frukt i väskan. Bananfodral har de i varsin färg. Äppelburkar har jag lyckats buda hem från Tradera, en röd och en grön. Frågan är då alltså om det alls finns någon mer färg att leta efter eller om jag ska försöka hitta en rröd eller grön dubblett till tredje barnet?

Sv: Tupperwares äppelburkar

jag misstänkte också det, men tänkte att det nog finns nån som vet mer än jag. :D
tack för svar!
då behöver jag inte leta efter nån annan färg

Skulle ju kunna finnas en gul oxå om det ska vara äppelfärger men vad vet jag. Blev lite nyfiken på vad detta är för burkar. Nån som har en bild?

Är det denna?
84728459_1.jpg

Den här är lila och Eskils favorit, visserligen inte för hela äpplen men mycket annat går ner där!

84606899_1.jpg

Guuud så fina!
Vad ligger priset på, ungefär?

De där äpplena är inget som går att köpa från Tupperwaresäljarna, utan nån gåva av något slag.
Jag har, som sagt, budat hem två på Tradera och har då gladeligen betalt runt hundringen/styck med frakten medräknad.
Jag jämför vad jag får för pengarna - bananfodralen jag köper på Ica kostar ca en femtiolapp och kvalitén är ju inte alls jämförbar...

Tim:
Är den där lila prylen också Tupperware? (heter vaddå? så jag vet vad jag ska söka på :angel: )

Ja det är tupperware och den håller sig grymt bra stängd.

"VINDRUVSBABUSKA" är namnet men det vet inte alltid alla säljare :D

Länk borttagen av moderator
Den är ca 4 cm hög 10 cm bred och transporterar gärna vindruvor, morotsbitar, blomkål, riskakor etc.

Sedan finns "SANDWICHBOX" som också är grymt bra med samma höjd men mått för lite större mackor. De finns i massor av färger och mönster.

84857723_1.jpg

De större (som jag bara sett blåa) får plats med äpple/banan/hel lunch.

84613125_1.jpg

Jag gillar burkar utan LÖSA lock :love:

Senast ändrad av en moderator:

I mitt hem finns en naturlag som säger att lock och burk ovillkorligen kommer ifrån varandra så de aldrig hittas samtidigt ifall de öht kan lossna från varandra.

De där coolstuffburkarna är därmed dissade :p

I mitt hem finns en naturlag som säger att lock och burk ovillkorligen kommer ifrån varandra så de aldrig hittas samtidigt ifall de öht kan lossna från varandra.

De där coolstuffburkarna är därmed dissade :p
tror att den naturlagen har en avstickare hem till mig också.... :grin:

Äh man ser bara till att köpa ett slags burkar med lock så alla lock passar alla burkar och sen ställer man (slänger in och stänger) alltihopa i ett skåp. Super enkelt! Fast jag ska erkänna att ibland verkar locken föröka sig och ibland är det burkarna som är dubbelt så många som locken, men på det stora hela fungera det riktigt bra! :D

...när jag flyttade slängde jag 16 st big pack-lock och hittade inte en enda passande burk...

Naturlagen i mitt hushåll är STARK :o

Äh man ser bara till att köpa ett slags burkar med lock så alla lock passar alla burkar och sen ställer man (slänger in och stänger) alltihopa i ett skåp. Super enkelt!
Fast jag är ju en snålänning som bara köper lågprisburkar och de slutar ju tillverkas efter ett tag, så man blir tvungen att köpa nån annan sort :crazy:
Slänger in och stänger gör man definitivt i vårt hörnskäp :o där det finns massor med burkar och ännu fler lock, men det är näst intill mission impossible att lyckas hitta ett par - än mer impossible om maken ska försöka... :angel:

Jag kör på Ica burkar, de har funnits rätt länge... ;) Bigpack burkarna är bra till mycket utan lock så de brukar försvinna här oxå, ett tips för sådana om man har barn som är åksjuka är att ha och ligga i bilen, lätta att stoppa fram om det behövas, och sedan sätta på locket tills man kan slänga dem på nästa rastplats...;)

Din logik bygger på att man hittar både burk och lock.

Det förekommer inte i vårt hem. Aldrig någonsin! Har man någon gång lyckats så passar ÄNDÅ inte locket på burken för någon av de ingående komponenterna har ändrat form.

Naturlagen är som sagt STARK här :cool:

Jag har försökt lura den med andra burkar med fasta lock men de håller inte tätt efter en tids användning.

Tupperwares burkar med inbyggda lock RULES :love:

Därför rensade jag ut ALLA burkar och köpte på mig massor av burkar av samma sort och storlek på IKEA. Alla passar med alla. :D (och den urrensningen innebar att en massa tupperwareburkar hamnade i plastinsamlingen, inget jag vågade andas om på tupperwarepartyt jag var på förra veckan :o)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka