Tuppar som slåss, Vad göra?

T

Ti_Ti

Nu efter tre år har mina två tuppar börjat slåss.Den ena är riktigt blodig runt näbben och den andra har blod lite smetat här och var på kroppen.
Försökte gå emellan men det slutade med två tuppar mot mig och sen fortsatte dom.
Jag får inte tag i nån av dem.Vad gör man.
Slåss de tills nån dör eller ger nån upp?
Jag har alltid trott att de var vänner och hade nån slags inbördes ordning.
Tips och råd och hjälp tack.

Ti_Ti

Tack,då måste jag få tag på den enamen sedan då?
Kan han vara själv eller ska nån höna eller två med?
Vad kan man göra lite snabbt provisoriskt till han (dem)?

Mvh

Ti_Ti

Sätt den ena ensam tills du hittat ett nytt hem till honom (eller om du tänkt äta upp honom). Blod kan få hönsen att bli till kanibaler och får de väl "smak" på slagsmål så kan det bli väldigt röringt i hönsgården. Tar du bort en eller två hönor att gå med tuppen du inte ska ha kvar så kan det bli krångligt att få in hönorna i flocken igen. Låt ensam-tuppen gå utanför hönsgården så länge.

slaktà`en och ät upp han det är snabbt och du får en härlig middag!!!!!!

eller också så får du ge bort han till någon eller något HEHE jag skulle gärna ta emot han vart bor du?

Jotack nog är de otäcka ibland höns. Har en höna som fått rejält med stryk. Hela hon var blodig så hon fick flytta in i eget nu med utsikt över de andra kannibalerna *Suck*

Går en tupp utanför hönsgården ensam så har snart räven löst problemet.

Okej,Jag måste få bort Herman på nåt sätt. Vad fixar man lite snabbt som han kan gå i.
Är det okej med en box ett litet tag utan sittpinne?

Nån som vill ha en Blommetupp??? :D

Ti_Ti

Jag vill ha en Blommetupp, men slåss han så vet jag inte, jag har ju tuppar här innan och de slåss inte med varann.
Jag har ju också blommehöns, med tufsar på huvudet :love: men till dem har jag ingen tupp.

Det är inte han som slåss,han blir attackerad av den andra.
Anledningen till att jag valt bort honom är att han är bror till hönorna så försvinner Herman kan jag ta kycklingar.

Ti_Ti

Hur tar sig Herman från Skåne till Alingsås, kan han åka tåg/buss eller får vi köra honom halva vägen var?

Varför får du inte tag i tupparna då ? Det är väl bara att fånga...ta en fiskehåv om det skulle behövas...greppa i stjärtfädrar brukar funka..ok, dom förlorar en del...men än sen då ?

Rycka i stjärtfjädrarna låter lika humant som
att lyfta kaniner i öronen.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 623
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
  • Låst
Tjatter Denna ulvlek presenteras i samarbete med allas vår @Paddington :love: Lejonkungen firar påsk! Det börjar närma sig påsk i Lejonriket...
25 26 27
Svar
530
· Visningar
21 888
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar