Tunn varseljacka

fjordtokan

Trådstartare
Jag letar efter en tunn regntät varseljacka som funkar bra vid ridning. Dock verkar det vara svårare än vad jag trodde såvida jag inte ska ha en GoreTex för 3000 kr ;)

Tips?

Sv: Tunn varseljacka

Jag hittade på GeKås i Ullared.
Ridregnställ med jacka o byxor i varsel.
Vet inte om de finns kvar o kostade runt 350:- om jag inte minns fel.
// Linda

Efter att ha bott i min varseljacka hela vintern så känns det så extremt klumpigt att använda reflexväst igen. Dessutom så har jag nästan alltid reflexer på mig när jag rider/promenerar eftersom jag ofta går/rider längs med hårt trafikerade vägar och då är det mycket smidigare att ha varselkläder.

Jag har köpt en sådan på en butik för arbetskläder, 180 kr. Löstagbart foder dessutom så man kan ha den både på vinter och vår/höst :) Leta på sådana ställen om det finns rea, eller på tex jula.

Tävlingscyklister brukar ha tunna varseljackor. Kolla internetbutiker som säljer kläder för cyklister. Cyklisters jackor brukar dessutom ha smarta fickor.

Jag köpte min på jula, kommer inte ihåg vad den kostade men absolut inte supermycket! Löstagbart foder också, super smidigt!

De hade nästan inga kläder kvar när jag var där och kollade. Köpte min vinterjacka och en fleecejacka där men jag behöver en tunn vindtät/regntät jacka.

stjärnfrukt Ja nått sånt vore perfekt men har kollat på de ställena jag vet om men inte hittat nått.

sam tack för tipset!

Jag har en varseljacka som är två jackor i en. Den innersta är i typ fleece eller liknande och den andra är som en vindjacka i reflex, och de går o ta loss fleecedelen från vinddelen. Tror jag köpt den på Jula?

Jag köpte också min på Gekås. Set med regnbyxor och jacka. Köpte den förra sommaren, men den fanns även året innan. Kanske kommer den in igen så småningon?
Håller med att det är himla smidigt att kunna vara utan de där reflexvästarna! Som sagt även när man är ute på vägarna även utan häst!
Har vinterjackan också därifrån, men köpte min på herrklädsavdelningen. Den va bättre ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
245
Senast: Kristall10
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 727
Senast: Edla
·
Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
609
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
670
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka