Hetla
Trådstartare
Jag har haft min 14åriga häst i en vecka nu och jag har funderat på vad jag ska ge honom förnågot i krubban. Förra ägaren har inte ridit honom på ett år så han har inga muskler alls! Han är väldigt tunn över ryggen, rumpan och runt bogen. Revbenen syns men har däremot en stor hängmage!! Han får en näve havre morgon/kväll bara för att de andra hästarna får men jag känner att jag måste ha något foder med protein så jag kan bygga upp hans muskler och så han får igen hullet. Jag ska rida igång honom långsamt nu så jag behöver inte precis så mycket energi än.
Jag har funderat på Krafft Müsli blå, men jag vet inte, är så kluven då jag aldrig har haft en häst med dåligt hull förut.
Jag har även ett annat problem, han äter så HIMLA fort!! Han äter upp kvällshöet på 4-5kg på två timmar max, så han står utan mat hela natten och samma sak under dan ute, maten försvinner på en gång, kan det vara en bidragande faktor till att han är så tunn? Ush nu känner jag mig som en dålig hästägare
Jag har funderat på Krafft Müsli blå, men jag vet inte, är så kluven då jag aldrig har haft en häst med dåligt hull förut.
Jag har även ett annat problem, han äter så HIMLA fort!! Han äter upp kvällshöet på 4-5kg på två timmar max, så han står utan mat hela natten och samma sak under dan ute, maten försvinner på en gång, kan det vara en bidragande faktor till att han är så tunn? Ush nu känner jag mig som en dålig hästägare