Tunn häst

M

Micha24

Uttjatat ämne men trots allt.. problemet kvarstår, min ena häst vill bara inte behålla hullet. Hon har utträknad foderstat (Lusern, kraft olja, kornkross, mineraler, vitaminer,vitlök,12kg hö,) Detta är det som fungerat bäst hitilla (tidigare haft kraft groov, muslifoder osv) men ändå inte helt bra. Så snälla är det inget som kan ngt "mirakel medel". Mina andra hästar har inte detta problem så bredvid dem ser hon ut som en krake som inte får tillräckligt med mat (ok kanske lite övedrift men hon är i alla fall för tunn)
 
Sv: Tunn häst

Hon kanske behöver en högre/lägre kvot mellan protein och energi? Kan det vara fel på höanalysen? Borde iofs inte vara så om de andra ser ok ut...
 
Sv: Tunn häst

Mer mat. Om hästen fortfarande är tunn på det du räknat ut att den behöver så har du räknat för lågt.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 578
Senast: lady_vip
·
Hästvård Hej! Jag har problem med min nordis vallack som är född 2002. Han magrar ur nu på vinter, framför allt nu på våren. Skulle vilja veta...
2
Svar
37
· Visningar
7 446
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 716
Senast: axel
·
Hästvård Hej! Känner till en häst med följande problem: Hästen är rätt så tunn över hela kroppen, dvs revbenen syns och dåligt med muskler...
Svar
15
· Visningar
1 845
Senast: Cut3Leo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp