P
pannkakssmet
Jag tänkte höra vad ni kan ha för fodertips till min gamle man.
Han har fri tillgång på ett silage med bra värden som hade varit nog om han var ung och kunde ta det till sig ordentligt, men nu behöver han mer.
I nuläget får han utöver det 1,5 lit lucernepellets och 1 lit Hippo Grow Alfa.
Jag hade gärna ökat på Alfan om det inte vore för hans känsliga mage. Fram till nu har han fått loppfrön, men nu har jag gett det i 30 dagar och ska enligt förpackningen göra ett uppehåll. Ska jag vara ärlig så verkar det heller inte ha bitit den sista veckan. Det är efter en utrensiningskur som magen är bäst.
Jag funderar på vad som kan fungera likvärdigt och som jag kan ge istället.
Jäst har jag provat tidigare år, utan resultat, så jag gissar att problemet inte sitter i jäsningen.
Skulle linfrökaka eller kli kunna hjälpa?
Eller om någon har tips på bra kraftfoder för känsliga magar.
Alla tips mottages tacksamt!
Han har fri tillgång på ett silage med bra värden som hade varit nog om han var ung och kunde ta det till sig ordentligt, men nu behöver han mer.
I nuläget får han utöver det 1,5 lit lucernepellets och 1 lit Hippo Grow Alfa.
Jag hade gärna ökat på Alfan om det inte vore för hans känsliga mage. Fram till nu har han fått loppfrön, men nu har jag gett det i 30 dagar och ska enligt förpackningen göra ett uppehåll. Ska jag vara ärlig så verkar det heller inte ha bitit den sista veckan. Det är efter en utrensiningskur som magen är bäst.
Jag funderar på vad som kan fungera likvärdigt och som jag kan ge istället.
Jäst har jag provat tidigare år, utan resultat, så jag gissar att problemet inte sitter i jäsningen.
Skulle linfrökaka eller kli kunna hjälpa?
Eller om någon har tips på bra kraftfoder för känsliga magar.
Alla tips mottages tacksamt!