Mli
Trådstartare
Min treåring ska sättas i vagn "på riktigt" nu, alla förberedelser är gjorda. Jag har en stabil och nyrenoverad rockard på bilaxel som både hon och mitt andra kallblod ska få dra sen, men nu upptäckte jag att den är ganska tung i skaklarna. Vikten i skaklarna hamnar på ca 12 kilo utan kusk i, vilket är ju så man börjar.. Ungponnyn är en kallblodskorsning på ca 135cm. Det är ju inte optimalt med den vikten, men det borde väl inte vara några bekymmer ändå? Hon har också börjats sittas in/skrittas promenader med min son på 30 kg, och det reagerar hon inte på.
Rockarden är rätt så tung att få i rullning också, men inte värre än att jag utan större bekymmer kan flytta runt den med en hand.
Jag har ju alltid föredragit min maratonvagn före tvåhjulat. När brukar ni anse att inkörningen med tvåhjulat är klar, så man kan byta?
Rockarden är rätt så tung att få i rullning också, men inte värre än att jag utan större bekymmer kan flytta runt den med en hand.
Jag har ju alltid föredragit min maratonvagn före tvåhjulat. När brukar ni anse att inkörningen med tvåhjulat är klar, så man kan byta?