Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vi fick tyvärr avliva vår hittekatt förra året p.g.a. en tumör på käkbenet som höll på att luckra upp käkbenet så att det till slut skulle gå av
Sotis var en kastrerad hittekatt av skogis typ. Vi hade honom i 13 år men veterinären sa att han skulle inte bli förvånad om katten var över 20 år. Sotis var aldrig sjuk under de år vi hade honom förrän detta hände och vi beslutade att låta honom somna in för att slippa lida mer.
SAKNAR HONOM SÅ...
Så jag har inga bra erfarenheter av tumörer man å andra sidan var ju Sotis en gammal katt och då är tumörer vanligare, dessutom satt tumören på ett ställe där den är omöjligt att ta bort. Sitter tumören i ett ben kan amputation vara ett alternativ eftersom katter klarar sig utan större problem på tre ben.
Lycka till med din kisse!
Tydligen inte allt för ovanligt med tumörer just i munnen, har också avlivat en katt pga detta. Finns en teori om att katter som är passiva rökare (alltså vistas där människor röker) drabbas oftare av just dessa tumörer, men det låter jag vara osakt.
Nin
Hundavel & Ras Nej i Sverige är den inte vanlig, om den ens finns? (Medvetet)
Hade aldrig hört talas om den för jag kikade lite på ”utländsk agility”...