Tullregler för att tävla i Norge?

Sv: Tullregler för att tävla i Norge?

Det kom i varje fall ett mail nerdimpandes från förbundet, utan att vi behövt fråga efter det :bow: Antar att alla som anmält intresse för att rida NM fått det??

Det kom i varje fall ett mail nerdimpandes från förbundet, utan att vi behövt fråga efter det :bow: Antar att alla som anmält intresse för att rida NM fått det??

Eller så beror det på att jag vidarebefodrade Max Powers svar från tullen till dom i fredags och undrade vem som tänker ta tag i det där :angel:

Iallafall tänker jag passera gränsen vid Svinesund, någon mer som vill sitta fast i tullen tillsammans med mig där :D

Eller så beror det på att jag vidarebefodrade Max Powers svar från tullen till dom i fredags och undrade vem som tänker ta tag i det där :angel:

Iallafall tänker jag passera gränsen vid Svinesund, någon mer som vill sitta fast i tullen tillsammans med mig där :D

såklart var du inte ensam om att maila stackarna som jobbar nu. :D

Mina geografikunskaper säger mej bara att jag kör E6 till Norge. Är det via Svinesund?
Har åkt där många gånger med häst men inte behövt bry mej.. Tidigare om åren har det inte varit ngn koll alls.

Mycket troligt men av tidigare kommentarer i tråden låter det som om man inte förväntade sig detta från förbundet oavsett? Jag är i varje fall nöjd med att inte själv behöva lägga tid på att leta information :D

Vi kommer nog också att åka över Strömstad.. Vet ingen annan väg förutom via Karlstad.

Tänker ni köra under två dagar dit eller kör ni direkt.?

Om ni behöver boxar över natten bor vi halvvägs till Drammen från skåne

Tack! super. Jag återkommer om vi behöver...

Mycket troligt men av tidigare kommentarer i tråden låter det som om man inte förväntade sig detta från förbundet oavsett? Jag är i varje fall nöjd med att inte själv behöva lägga tid på att leta information :D

Nej de skickar förbundet inte i vanliga fall.
Så hade inte andra här gjort det så hade du inte heller sluppit. :)

såklart var du inte ensam om att maila stackarna som jobbar nu. :D

Mina geografikunskaper säger mej bara att jag kör E6 till Norge. Är det via Svinesund?
Har åkt där många gånger med häst men inte behövt bry mej.. Tidigare om åren har det inte varit ngn koll alls.

Nej va sjutton förbundet brukar ju inte vara så framförsynta när det gäller sådant där, man brukar få ta hand om sig själv.

Ja det är via Svinesund, min karta säger mig att jag har ca 40 mil till Starum vilket är relativt nära för mig.

:bow:Fast FEI-passet gick snabbt som attans :bow: har Aicha fått fart på dom tro?;)

Haha, tyvärr kan jag inte ta på mig det där alls... ;) Men jag har en kanon-kollega som håller i FEI-passen, så då blir det bra. Behöver jag säga att hon är ft-ryttare? Det är ordning på oss vettu... :D :angel:

Haha, tyvärr kan jag inte ta på mig det där alls... ;) Men jag har en kanon-kollega som håller i FEI-passen, så då blir det bra. Behöver jag säga att hon är ft-ryttare? Det är ordning på oss vettu... :D :angel:

får bara instämma. Passet kom med vändande post. Helt otroligt. :bow:

Liknande trådar

Övr. Grenar Undrar om någon här på Buke tävlat/ställt ut häst i Norge? Vad behöver man för att kunna göra det. Tänker på veterinär, tull på norska...
Svar
2
· Visningar
1 421
Senast: Pudlan
·
Q
Distans Har länge velat börja tävla distansritt då det är den enda tävlingsgren som riktigt intresserar mig. "Problemet" är dock att min häst är...
Svar
3
· Visningar
1 357
Senast: Quietude
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka