Tull till USA

Ninnurur

Trådstartare
Är det någon som har koll på hur det funkar med tull för produkter in i USA? Det gäller elektronik och kommer troligen att skickas regelbundet men till olika mottagare, i olika stater. Vi har försökt gräva i det men får inte fram något vettigt. Finns det något som motsvarar svenska Tullverket som man kan kontakta för info eller är det olika i varje stat? Vad gäller liksom? :confused: Vi går bet i det vi försöker få fram...

Har du undersökt Customs and Borderprotection's hemsida?
https://www.cbp.gov/trade

Har ni mer konkreta frågor kanske ni kan få hjälp av den svenska ambassaden i USA eventuellt den amerikanska i Sverige (Det kostar inget att ställa frågor :angel:) Jag har som svensk tjänsteman hjälpt företag och privatpersoner som bett om hjälp både via sina egna ambassader här och den svenska ambassaden i sitt hemland.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars... 21 22 23
Svar
456
· Visningar
21 846
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 538
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Varning för långt inlägg... Jag är en så kallat "ung vuxen", som dock känner mig som en 16-åring... Då menar jag inte bara mitt omogna... 2
Svar
21
· Visningar
2 362
Senast: prallan
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 261
Senast: anyberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka