"Tuggben" till katt

Mina får hålla sig i badrummet när de får sånt de slabbar runt med. Lättstädat och stängbart. Har lärt mig sen första katten hade kycklinggömma under sängen...:meh:

Önskar jag hade ett större badrum eller ett kök med dörr :D Eller katter som accepterade att man stänger en dörr..
Min äldsta älskar färsk kyckling (men utan ben, fina bitar ska det vara!) och springer inte runt med maten. Gammal och förståndig :D De andra två däremot.. De verkar tycka att halva nöjet med att äta är att äta på andra ställen än där maten serverades. Helst på en svårtvättad matta, i en ny soffa, nybäddad säng eller mattes nytvättade hår.

@Eda Hur torkar ni? Det lät ju intressant! Har hjärta i frysen som katten vägrar äta rått, kanske skulle vara en idé att försöka torka det.

Vi torkar i våran torkugn, en Combo Sedona på 40 grader så att alla näringsämnen behålls. Det tar ca 24 timmar. Vi använder även den när vi gör vår egen yoghurt/créme fraíche som katten också får. Ett lite tillskott till bakteriefloran! ;)
Vet inte hur det skulle funka med vanlig ugn men man kan ju alltid prova på lägsta temperaturen? Tror ändå att det är bättre än typ Dentastix. :p

@Eda Oj det var en fancy sak! Jag har bara en sån här
OBH6775

Vem vet, det kanske funkar med den med. Kanske ska prova till helgen. Torkad kyckling är som sagt mycket uppskattat. Köpte små bitar torkad lever men det var bara minstingen som åt av den. Hemmagjort kanske ät godare?

• Gilla
Reactions: Eda
@Eda Oj det var en fancy sak! Jag har bara en sån här
OBH6775

Vem vet, det kanske funkar med den med. Kanske ska prova till helgen. Torkad kyckling är som sagt mycket uppskattat. Köpte små bitar torkad lever men det var bara minstingen som åt av den. Hemmagjort kanske ät godare?

Har aldrig hittat torkar kött i affären så de är därför vi torkar själva. ;)
Vår katt tycker inte alls om lever så just nu får hon hjärta istället.
Hon älskar fisk men vi försöker dra ner på det eftersom det är osäkert hur det påverkar katten, sägs ur kalka benen har jag för mig, om det bara är filéer alltså. & det är väll typ endast hela laxar man kan komma över om man vill ha ben?O_o

@Eda Fiskbil, de brukar kunna erbjuda hel strömming och liknande. Har också hört det där med urkalkning, men vet inte om det är sant eller ej..

Tydligen har det varit bra för tänderna med lite torkad kyckling. Var hos veterinären på vaccinering och årlig check igår. Ingen tandsten alls i år! Ingen av dem. :)
Borstar visserligen tänderna på den äldsta några gånger i veckan, men vill ändå tro att tugget hjälper. Så jag med gott samvete kan fortsätta ge dem en liten bit ett par gånger i veckan.

• Gilla
Reactions: Eda
@Eda Fiskbil, de brukar kunna erbjuda hel strömming och liknande. Har också hört det där med urkalkning, men vet inte om det är sant eller ej..

Tydligen har det varit bra för tänderna med lite torkad kyckling. Var hos veterinären på vaccinering och årlig check igår. Ingen tandsten alls i år! Ingen av dem. :)
Borstar visserligen tänderna på den äldsta några gånger i veckan, men vill ändå tro att tugget hjälper. Så jag med gott samvete kan fortsätta ge dem en liten bit ett par gånger i veckan.

Tack för tipset! :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 131
Senast: Shilton
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 631
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar