Tuggande valp, vilka leksaker är bäst?

Domino_s

Trådstartare
Får hem min nya valp (modell liten hund) om 2 veckor och hon är verkligen en liten tuggis, hon tuggar på ALLT hemma hos uppfödarna. Skulle gissa på att det är för att hon är nyfiken och för att hon får tänder för fullt så det kliar väl som sjutton.

När jag fick hem min schäfervalp så hade jag inget problem med detta, han var extremt skötsam och tuggade inte på någonting förutom de leksaker/ben vi köpte till honom. Rörde aldrig saker som stod på golvet eller liknande.

Vilka leksaker är bäst för denna lilla damen att tugga på, jag funderar själv på repleksaker... Lite mjukare tuggben blir det förstås också...:laugh:

Självklart kommer allt i hennes höjd plockas bort från golvet till en början, men jag vill ändå lära henne på en gång vad som är okej att tugga på och inte.

Mvh Domino_s

Sv: Tuggande valp, vilka leksaker är bäst?

Mina har alltid gillat kong, de finns ju i flera olika hårdheter och storlekar. Annars är det fleeceflätor, kompakta gummisaker och tuggben som har legat framme under valptiderna. Gott om valpens egna leksaker tillgängligt på golvet har funkat bra för att rädda mina prylar undan valptänder!

Sv: Tuggande valp, vilka leksaker är bäst?

Mina har alltid gillat kong, de finns ju i flera olika hårdheter och storlekar. Annars är det fleeceflätor, kompakta gummisaker och tuggben som har legat framme under valptiderna. Gott om valpens egna leksaker tillgängligt på golvet har funkat bra för att rädda mina prylar undan valptänder!

Ja, det är nog receptet. Erbjuda så mycket egna prylar att annat inte är intressant... :laugh:

Kong är himla bra, det älskar min äldre hund och de höll för hans vilda lekar när han var valp så det är ett givet val!

Tack för ditt svar!

Mvh Domino_s

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 012
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Min border collie kom hem som 8veckors skrutt. Jag var övertygad om att valpar höll sig runt fötterna på en första tiden. My ass - efter...
Svar
17
· Visningar
3 050
Senast: Teah
·
Övr. Hund Jag har en 10-veckors tjej som är ett riktigt monster :devil: men hur söt som helst, riktigt cool till sättet. Hon är orädd som tusan...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 770
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar