Tuber Coxae Fraktur

Sv: Tuber Coxae Fraktur

Inte mer än att jag har hört att det är vanligare än man tror..

jag googlade och hittade en bild - är det en avslagen höftbensknöl du menar? I så fall hade tråden förmodligen fått fler svar om du nämnt det i ditt inledande inlägg, för det är nog inte så många som lagt tuber coxae på minnet.

Jag har träffat några hästar som har haft avslagna höftbenskölar och de har haft fullgod användbarhet efteråt.

Ja, det var det jag menade.

Har en treåring som legade fast i boxen för ca ett år sen och krossade höftknölen.

Vill gärna få lite info från er som har erfarenhet av detta.

Tack på förhand!

Jag skulle vilja få lite tips på bästa uppbyggnad och träning för häst som råkat ut för detta.

Liknande trådar

Hästvård Hur skulle ni med erfarenhet av hovbensfraktur säga att prognosen för denna fraktur ser ut?
Svar
5
· Visningar
1 085
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: slant98
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat