Trycker westerntränset för mycket???

JessicaM

Trådstartare
Jag tycker detta träns, som jag nyligen inköpt från h**ks (stl Full), trycker en del där man fäster bettet. Några åsikter??

Eftersom det är nytt så är det rätt så stelt men jag tror inte att det hjälper att bara smörja in det..

Ser det ut att sitta för hårt enligt er??

Bild1065.jpg

Hihi Hon ser ut som en liten kossa på bilden ju :love:

Sv: Trycker westerntränset för mycket???

Ett tips till stelt läder kan vara att hälla smörjolja i en hink eller dyl och lägga ner det i över natten. Har gjort så med en del grejer och det har funkat okej, dock är det ju så att kvalitèn på lädret avgör om det mjuknar av behandlingen eller ej.
Hon ser inte alls ut som en ko, hon är ju söt!!!

Jag brukar göra så med "hööks-" och "börjesläder" och det brukar fungera kanonfint!
Ibland kan man behöva upprepa behandlignen några gånger men oftast så räcker det med att göra det innan man börjar använda grejjerna.

Jag håller med, men jag brukar använda NeatsFoot Compound för det förstör inte eventuella stygn i tränset och gör alla grejjer jättemjuka tycker jag :)
Tycker inte att det ser ut att trycka för mycket.

/Emmi

Att bara smörja in det hjälper nog inte nej... Lägga i olja över natten fungerar kanonbra, och vill man inte göra det med tanke på stygn och bling så hjälper det mycket bra att sitta och massera och massera lädret med ett bra läderfett. Jag har räddat en hel del gammalt stelt läder på det sättet... :)

Svårt att se på bilden om det trycker, men egentligen kanske det inte är lädret det är fel på. På många westernstänger är öglan där du fäster tränset lite utåtböjda. Är dom inte det kan man ju böja ut dom själv ;).

Liknande trådar

Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 912
Senast: Fruentimber
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 364
Senast: QueenLilith
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
2 084
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Visst är det några här som har vandrat med hund och vill dela med sig av sina bästa tips och sina värsta not-to-do? Jag planerar för en...
2
Svar
21
· Visningar
1 869
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka