Nominous
Trådstartare
Jag har fått en äldre häst i träning som är minst sagt dum att köra. Eller dum tror jag är fel ord för jag tror tidigare tränare dragit sönder han i käften. Så fort man tar i han i skritt så reser han sig rätt upp och i trav drar han. En riktigt het en. Och det ska inte ha spelat någon roll alls vad de haft i munnen eller vad de gjort så har de varit som att dra i en betongvägg eller så reser han sig.
Hästen ska nu gå enbart ridträning och jag rider på hack, vilken han är helt underbar på. Lugn och det går att ta i han. Men jag funderar ju på vad fasen man ska köra på sen i starterna. Jag skulle vilja ha något som trycker mer på nosen än munnen för att skona. Vad finns det som är godkänt att tävla på?
Han är kollad i munnen och inga synbara fel.
Hästen ska nu gå enbart ridträning och jag rider på hack, vilken han är helt underbar på. Lugn och det går att ta i han. Men jag funderar ju på vad fasen man ska köra på sen i starterna. Jag skulle vilja ha något som trycker mer på nosen än munnen för att skona. Vad finns det som är godkänt att tävla på?
Han är kollad i munnen och inga synbara fel.