Trush Bruster? Vad?

D

DancingFox

Vad är Trush Buster bra för? Vet att den ska hjälpa strålen på något sätt? På vilket gör den det? Hovslagarn sa åt mig att ha på lite dagligen på strålen, men förklarade inte så mycket vad felet var.
Snälla hjälp!!!:bow: :confused:

Sv: Trush Bruster? Vad?

trush-buster fungerar bra mot strålröta, så det var nog det som hovslagaren ville komma åt :) ha på lite varje/varannan dag i mitt-strålfåran så kommer din häst säkert få ordning på sin röta. (exakt vad den innehåller o hur det verkar vet jag inte, men det har fungerat väldigt väl på mina hästar) lycka till!

Jag har använt det till min häst som haft lite bärrandsröta, har funkat mycket bra.
Jag tror även man kan använda TB lite i förebyggande syfte t.ex. för att undvika strålröta.
Det står på flaskan hur ofta det ska användas osv. den är dyr och förpackningen är liten, men det behövs inte många droppar varje gång. Börjes är nog de som säljer den billigast (fast då tillkommer ju frakten), jag köpte en flaska på granngården, denna kostade runt 260:-

Bra mot strålröta & Bärrandsröta, ska dock inte användas under för lång ihållande tid enligt min hovslagare då den innehåller formalehyd (stavning?) Använd handskar när du hanterar den för den ska tydligen vara cancerframkallande, i alla fall enl den uppgift jag fått från honom.

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej, har en häst som har börjat få svamp i strålen. Blev rekommenderard att behandla det med TrushEnder eller väteperoxidlösning. Köpte...
Svar
7
· Visningar
938
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025