Man undrar vad som ska komma istället...? Och NÄR? Inte precis nåt man stökar om i en handvändning. Rebublikanerna är dessutom knappast kända för att bry sig om låginkomsttagarna och deras dagliga kamp....Obamacare rök ju direkt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man undrar vad som ska komma istället...? Och NÄR? Inte precis nåt man stökar om i en handvändning. Rebublikanerna är dessutom knappast kända för att bry sig om låginkomsttagarna och deras dagliga kamp....Obamacare rök ju direkt.
Obamacare rök ju direkt.
Gubben är byggare, hans far var byggare, svärsonen är byggare, fru Melanie Trump är utbildad arkitekt. Trump säger att han ska bygga.
Det kommer att byggas i USA. Stora statliga investeringar i infrastruktur och byggnader. Ger arbete och möjlighet att fortsätta handla. Det byggs i Sverige, det byggs Europa nu ska de bygga i USA med statliga medel.
Gubben är byggare, hans far var byggare, svärsonen är byggare, fru Melanie Trump är utbildad arkitekt. Trump säger att han ska bygga.
Det kommer att byggas i USA. Stora statliga investeringar i infrastruktur och byggnader. Ger arbete och möjlighet att fortsätta handla. Det byggs i Sverige, det byggs Europa nu ska de bygga i USA med statliga medel.
Jag hoppas för all del att historien inte återupprepar sig.........
Tycker Trump verkar vara extremt oberäknelig, och även mycket obehaglig.
Inte för att man ska önska andra människor olycka, men iaf jag hade inte blivit sådär väldigt ledsen om han plötsligt drabbades av en sjukdom som gjorde att han inte kunde vara Amerikas president längre...
Fast det är inte riktigt sant. Det som hände var villkorsändringar som reglerade försäkringsbolagens undantagsmojligheter, sen hur det ens påverkar befintliga försäkringstagare idag vet vi inte än. Trump har lovat att vissa saker där ska behållas men andra delar ska förändras, och det är där osäkerhet råder för inga konkreta motförslag till de förändringar han vill ha har presenterats. Men affordable care act har ju liksom inte försvunnit över en dag.Obamacare rök ju direkt.
Fast det är inte riktigt sant. Det som hände var villkorsändringar som reglerade försäkringsbolagens undantagsmojligheter, sen hur det ens påverkar befintliga försäkringstagare idag vet vi inte än. Trump har lovat att vissa saker där ska behållas men andra delar ska förändras, och det är där osäkerhet råder för inga konkreta motförslag till de förändringar han vill ha har presenterats. Men affordable care act har ju liksom inte försvunnit över en dag.
Han kanske försöker sig på en "AH-revival", vem vet vilka sjuka tankar som finns i den hjärnan? Extrema ledare som ingen tidigare tagit på allvar till en början har ju visat sig varit riktigt kusliga som ledare, alla människor har ett pris och kan köpas eller hotas och kuvas på annat sätt.Tycker scenariot känns bekant....
Starka, nationalistiska värderingar, rasism, styr media och nyhetsrapportering och allt detta med en stor överdos av storhetsvansinne.
Förra gången hette personen Adolf Hitler......
Jag tror inte att han kommer att sitta mer än en mandatperiod i alla fall.
Tycker scenariot känns bekant....
Starka, nationalistiska värderingar, rasism, styr media och nyhetsrapportering och allt detta med en stor överdos av storhetsvansinne.
Nej, förra gången hette inte personen så. Tvärtom har världen sett rätt många ledare som gör exakt de där sakerna, och det utan att det har med nazism att göra.Tycker scenariot känns bekant....
Nej, förra gången hette inte personen så. Tvärtom har världen sett rätt många ledare som gör exakt de där sakerna, och det utan att det har med nazism att göra.
Jag har verkligen ingenting att säga till Trumps försvar, men att jämföra honom med Hitler är korkat. Saker kan vara illa på en väldig massa vis, utan att man behöver dra till med Hitler som jämförelseexempel.
Nej, jag tror inte ens att han egentligen ville bli president. Han ville bli vald, men jag tror inte att han vill göra jobbet faktiskt.Jag funderar på om han kommer att sitta kvar under hela mandatperioden öht (utan att bli skjuten ). Min gissning är att han inte kommer att tycka att det är lika kul att vara president som han trodde när han inser att han måste ha folk med sig och inte kan styra och ställa som han kan som VD på ett företag (där han kan tillsätta hela styrelsen själv).
Jag tycker att han har mycket gemensamt med nästan alla högerpopulistiska politiker i Europa som jag kan komma på, inklusive de svenska. (Skillnaden är att ingen av dem är USAs president.) Den där aggressivt lättkränkta stilen, verkar vara en gemensam faktor i de kretsarna. Jag undrar om de själva ser den hos varandra? (Givetvis ser de det inte hos sig själva, det fattar jag.)Sisi i Egypten är inte alltför långsökt. Eller Putins Ryssland.
Jag tror du har någon sorts poäng där. Han är ju kvar i valrörelsen när han talar, fortfarande. Han fortsätter att skälla på och utmana Hillary Clinton, tex.Nej, jag tror inte ens att han egentligen ville bli president. Han ville bli vald, men jag tror inte att han vill göra jobbet faktiskt.