Trött, tröttare, tröttast

Madick

Trådstartare
För en dryg vecka sedan opererades jag akut för inflammerad galla. Efter en vecka ska man vara igång "som vanligt" men så är inte riktigt fallet. Jag är TRÖTT, tröttare än jag nånsin varit, och då räknar jag med tre bebistider...

Alla blodvärden ser bra ut, såren läker fint, jag äter som vanligt, men efter en natts sömn är jag illamående av trötthet. Idag och i förrgår gick jag och la mig efter jag lämnat barn på dagis och sov till 13 resp. 13.30! Somnar sen 22 igen utan problem.

Läkaren (kirurgen som opererade) tittade på mig igår och sa att allt ser bra ut. Men allt är uppenbarligen inte som det ska. Nån som kan gissa? Vården verkar inte ha några idéer... På måndag ska jag kunna köra bil långt på morgonen och jobba hela dagen och sen köra hem igen. Som det känns just nu funderar jag på hur trafiksäker jag kommer vara. Men mest vill jag bara bli som vanligt igen!

Jag blir jättetrött av att opereras! Har gjort 3 plastikoperationer och efter alla de har jag varit trött i 2-4 veckor. Inte trött som i somna ståendes men trött som i att jag är smärtfri och behöver vila under dagen. Sista operationen som jag gjorde så skulle jag på LIA (praktik) för den utbildning jag går en vecka efteråt, och tio veckor framåt, jag var så trött att jag somnade i kontorsstolen flera gånger, med facit i hand skulle jag låtit mig själv chilla hemma med serier i 2 veckor iaf.

Jag hade iaf inte åkt långt, jobbat heldag och sen åkt hem igen. Jag hade inte känt mig tillräckligt pigg.

Senast ändrad:
Man blir jättetrött av operation.

Min egen amatörteori är att kroppen använder så mycket kraft till att läka ihop att det andra nedprioriteras. Vet ju hur jag var eter att jag opererat bort bröstet. SKITTRÖTT!!

Sakta ner tempot Magick och ta det lugnare. Du kommer igen men det tar ett tag. Promise.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 090
  • Artikel Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
722
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
4 089
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar