Trött sto

clubman

Trådstartare
Någon mer som märker av tröttare hästar nu?? Mitt sto har blivit lite trött och seg...hon har brunstat ett tag. Lite seg och rida och känns lite matt överhuvudtaget tycker jag...Någon annan??

Sv: Trött sto

Mina hästar är något segare än vanligt, beror i mina fall på värme och pälsbyte.

Min är brunstig och känns matt. Vet inte om det är värmen, men troligen både och. Hon är helt ofokuserad på mig och vill bara vara med killarna i hagen bredvid:grin:.

Även min häst är trött nu, min gissning faller rätt hårt på att det beror på värmen :)

Min är lite segare pga värmen, men det gör inget alls. I den svala vårluften med vinterpälsen av var hon rena dynamitpaketet, så jag är nöjd! :D

Skönt och höra att man inte är ensam i alla fall! ;-) Idag kändes hon faktiskt lite bättre! =) Inte riktigt lika trögt...Hoppas det vänder nu.

Min fick börja gå ute dygnet runt på skärtorsdagen och i samma veva började hon brunsta och det har varit varmt. så hon har varit ganska loj, medvetslös nästan vissa dagar :rofl:

Hon kan gärna få vara trött ett tag till eftersom jag åker utomlands på onsdag och blir borta en vecka. så för mina hästvakters skull kan hon gärna fortsätta vara trött när dom ska rida!

Fällningen klarar hästar utmärkt. Att sätta sommarpälsen tar hårt på krafterna OM man inte redan i god tid ( efter nyår) ökat upp proteingivan rejält.

Därför kan det bli så här.

Hon har i och för sig fått extra protein från kraft Muskel sen december...säcken tog slut för ett litet tag sen..kanske därför hon är tröttare?? Inget extra protein....

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 171
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
351
Senast: Bison
·
Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
271
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka